کد مطلب:20112
تاریخ انتشار:30 فروردین 1401 ساعت 11:44
چاپ چاپ

بزرگترین گذرگاه حیات‌وحش جهان در کالیفرنیا

از سال ۲۰۰۲، حداقل ۲۵ شیر کوهی در بزرگراه‌های لس‌آنجلس کشته شده‌اند البته ممکن است پنج سال طول بکشد تا برخی از حیوانات به استفاده از گذرگاه عادت کنند.

گذرگاه حیات‌وحش والیس آننبرگ به بزرگ‌ترین پل روگذر حیات‌ وحش جهان با طول ۲۱۰ فوت و عرض ۱۶۵ فوت تبدیل خواهد شد. این پل به حیوانات اجازه می‌دهد تا با خیال راحت از بزرگراه عبور کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ویفروم، در این ماه، بزرگ‌ترین پل روگذر حیات‌ وحش جهان (گذرگاه حیات وحش والیس آننبرگ) ساخت‌وساز را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گاردین، پل سبز به حیواناتی مانند شیرهای کوهی، کایوت‌ها، مارها و وزغ‌ها اجازه می‌دهد تا با خیال راحت از بزرگراه در نزدیکی لس‌آنجلس عبور کنند. اطراف آن توسط یک هکتار از گیاهان بومی احاطه خواهد شد و دیوارهای صوتی پوشیده از پوشش گیاهی برای کمک به محافظت از حیوانات شبانه در برابر سروصدا و نور در جای خود قرار خواهند گرفت.

از سال ۲۰۰۲، حداقل ۲۵ شیر کوهی در بزرگراه‌های لس‌آنجلس کشته شده‌اند البته ممکن است پنج سال طول بکشد تا برخی از حیوانات به استفاده از گذرگاه عادت کنند.

پارک ملی بنف کانادا نمونه‌ای از موفقیت گذرگاه‌های حیات‌ وحش است. این پارک روگذر و زیرگذر برای حیوانات، شاهد کاهش ۹۰ درصدی تصادفات بین وسایل‌نقلیه و حیات‌وحش بوده است.

مراسم افتتاحیه گذرگاه حیات‌وحش والیس آننبرگ مصادف با روز زمین در ۲۲ آوریل خواهد بود و انتظار می‌رود پل در اوایل سال ۲۰۲۵ تکمیل شود.

حدود ۶۰ درصد بودجه ساخت گذرگاه حیات وحش ۹۰ میلیون دلاری از کمک‌های مالی خصوصی تامین شده است.

امیدواریم در آینده موارد بیشتری وجود داشته باشد زیرا جوامع گرد هم می‌آیند تا سعی کنند به انسان‌ها و حیات‌وحش کمک کنند تا با امنیت و آرامش بیشتری در کنار هم زندگی کنند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/20112