کد مطلب:20096
تاریخ انتشار:26 فروردین 1401 ساعت 17:43
چاپ چاپ

کاکتوس‌ها هم از تهدیدهای اقلیمی در امان نیستند

این کارشناسان تاکید دارند که بسیاری از گیاهان خارداربومی قاره آمریکا به دلیل فعالیت‌های انسان در طبیعت در حال انقراض هستند.

کارشناسان محیط زیست در دانشگاه آریزونا هشدار داده‌اند که بقای گیاهان کاکتوس به‌رغم توانایی بسیاری از گونه‌های این گیاه برای تحمل گرما و خشکسالی، در مقابل تغییرات اقلیمی با تهدید روبرو شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مطالعه ای روی بیش از ۴۰۰ گونه کاکتوس (یک چهارم از کل گونه های شناخته شده این گیاه) به این نتیجه رسیده که ۶۰ درصد از این گیاهان به احتمال زیاد تا اواسط قرن جاری در معرض خطر انقراض قرار خواهند گرفت.

کارشناسان در این تحقیق خاطرنشان کرده اند که بسیاری از کاکتوس ها به رغم شهرتشان به عنوان گیاهانی سرسخت، به شرایط محیطی بسیار خاصی وابسته هستند که احتمالا با گرم شدن زمین این شرایط تغییر می‌کند.

با این حال در این پیش‌بینی سایر عوامل تهدیدکننده شامل قاچاق گیاهان، تخریب زیستگاه و سایر تهدیدات ناشی از انسان که کاکتوس‌ها را به یکی از درمعرض‌خطرترین گروه‌های موجودات زنده دنیا تبدیل کرده، در نظر گرفته نشده است.

این کارشناسان تاکید دارند که بسیاری از گیاهان خارداربومی قاره آمریکا به دلیل فعالیت‌های انسان در طبیعت در حال انقراض هستند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/20096