کد مطلب:19983
تاریخ انتشار:24 اسفند 1400 ساعت 15:23
چاپ چاپ

گردشگری؛ در آینده در این مناطق امکان‌پذیر نخواهد بود

بسیاری از افراد سالانه به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان به یونان سفر می‌کنند و این کشور از دهه ۱۹۵۰ از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی اروپا بوده است.

بسیاری از افراد سالانه به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان به یونان سفر می‌کنند و این کشور از دهه ۱۹۵۰ از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی اروپا بوده است. یونان با تقریبا ۱۵ هزار کیلومتر خط ساحلی، گزینه‌هایی برای هر سلیقه و هر بودجه‌ای دارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حدود یک سوم خط ساحلی یونان در حال فرسایش است البته فرسایش سواحل یک پدیده طبیعی محسوب می‌شود اما تغییرات آب‌وهوایی با سرعتی ناپایدار آن را تسریع می‌کند.

دانشمندان تخمین می‌زنند که اگر دما با این سرعت افزایش یابد، گرمایش زمین باعث فرسایش ۳۶ هزار و ۹۷ کیلومتر از مناطق شنی در سراسر جهان در ۳۰ سال آینده خواهد شد. بر اساس برآوردها، مجموع خط ساحلی جهانی ۳۵۶ هزار کیلومتر است و حدود ۱۰ درصد آن آسیب خواهد دید.

همان‌طور که تصاویر ماهواره‌ای به وضوح نشان می‌دهد، بخش بزرگی از سواحل شنی جهان در حال فرسایش هستند. آژانس فضایی اروپا در سال ۲۰۲۱، تصاویر ماهواره‌ای از خط ساحلی یونان را از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰ مقایسه کرد و دریافت که در این بررسی، تقریبا ۱۰ درصد از ۹۰۰ کیلومتر زمین، سالانه بیش از سه متر کاهش می‌یابد و کارشناسان نگرانند که تقریبا نیمی از این سواحل تا پایان قرن به انقراض نزدیک شوند.

یونان به طرز وحشتناکی در معرض فرسایش سواحل است که انتظار می‌رود در ۸۰ سال آینده خط ساحلی این کشور را تغییر دهد. در حقیقت، برخی از نقاط محبوب تعطیلات جهان، ممکن است تا سال ۲۱۰۰ مشابه‌ای نداشته باشند.

ساحل میرتوس که یکی از زیباترین سواحل در کل سیاره محسوب می‌شود، ممکن است پس از شسته شدن ۳۰۰ متر خط ساحلی به طور کامل ناپدید شود.

فانوس دریایی مصری خانیا در کرت، یکی دیگر از نمادهای نمادین یونان، نیز تا پایان قرن در صورت ادامه افزایش دما از بین خواهد رفت.

ونیز کوچک در میکونوس نیز ممکن است از بین برود زیرا فرسایش ساحلی تا ۱۹۵ متر باعث از بین‌رفتن بسیاری از شهر در کمتر از ۸۰ سال خواهد شد.

با خواندن این مطلب ممکن است تلاش کنید تا به این مناطق سفر کنید، قبل از اینکه برای همیشه ناپدید شوند اما باید به روشی پایدار به این مناطق سفر کنید تا در این وضعیت بحرانی تاثیر کمتری بر آن داشته باشید.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/19983