کد مطلب:19892
تاریخ انتشار:11 اسفند 1400 ساعت 10:43
چاپ چاپ

آیا تمایل به سفر انگیزه‌ای برای واکسیناسیون خواهد بود؟

مانوج چاکو، معاون اجرایی شرکت مدیریت کسب‌وکار دبلیوان‌اس گفت: سرعت و تقاضا می‌تواند صنعت سفر را غافلگیر کند.

سال گذشته برای مسافران سال خوبی نبود و شاید به همین دلیل است که بسیاری به سال ۲۰۲۲ امیدوار هستند البته کارشناسان معتقدند که سفر در حال بازگشت است اما صنعت ممکن است برای رونق آماده نباشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، کارشناسان سفر اعلام کردند: رزروها و درخواست‌های سفر با سیر صعودی رو به افزایش است که در صورت تحقق، ممکن است در سال آینده برای مسافران مفید و البته چالش‌  برانگیز باشد زیرا مردم می‌خواهند زمان از دست رفته را جبران کنند.

براندون برکسون، موسس شرکت مسافرتی در نیویورک گفت: گردشگری در سال ۲۰۲۲ شلوغ‌تر از قبل از همه‌گیری خواهد بود. مردم می‌خواهند زمان از دست رفته را جبران کنند و تمایل گردشگران برای سفر در سال آینده بیش از هر زمان دیگری است.

بررسی‌ها برای سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که رزروهای تابستان تا پاییز که معمولا سفر کاهش می‌یابد نیز افزایش یافته است و البته سال ۲۰۲۲ ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد اما انتظار دارد که فصلی از انعطاف‌پذیری، تجدید حیات و رشد صنعت سفر باشد.

میزان آمادگی صنعت گردشگری برای شروع دوباره

مانوج چاکو، معاون اجرایی شرکت مدیریت کسب‌وکار دبلیوان‌اس گفت: سرعت و تقاضا می‌تواند صنعت سفر را غافلگیر کند. به عنوان مثال، خطوط هوایی ممکن است برای استخدام مجدد خلبان دچار مشکل شوند. علاوه بر این، خلبانان ممکن است به آموزش‌های اضافی و برنامه‌های تجدید مهارت نیاز داشته باشند. البته خطوط هوایی تنها بخشی از سفر نیستند که ممکن است امسال برای استخدام مشکل داشته باشند. بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، حدود ۶۲ میلیون شغل مرتبط با سفر در سال ۲۰۲۰ از بین رفته است در حالی که بسیاری از این مشاغل اکنون در حال بازگشت هستند.

نقش فناوری در صنعت گردشگری

کمبود کارگران نشان‌دهنده تغییر صنعت به سمت استفاده از فناوری برای انجام مشاغل خاص در حوزه سفر است که مدت‌ها قبل از همه‌گیری شروع شده بود.

راشل فو، رئیس بخش گردشگری، مهمان‌نوازی و مدیریت رویداد دانشگاه فلوریدا گفت: کارهایی مانند ارائه خدمات اتاق و نظافت فرودگاه‌ها را می‌توان توسط ربات‌ها انجام داد. هتل‌ها همچنین می‌توانند از ربات‌ها برای کمک به مشتریان در رزرواسیون استفاده کنند.

فو خاطرنشان کرد: استفاده هوشمندانه از هوش‌مصنوعی می‌تواند هزینه‌های نیروی کار را بدون به خطر انداختن سطح خدمات شخصی‌سازی شده به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

بازگشایی کشورها برای گردشگران نشانه تغییر بزرگ در همه‌گیری

بسیاری از کشورها در هفته‌های گذشته، برنامه‌های خود را برای بازگشایی یا کاهش محدودیت‌های مرزی اعلام کردند که شامل مکان‌هایی است که برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر را در جهان داشته‌اند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اواخر ژانویه به اوج جدیدی در سراسر جهان رسید و بیش از ۴میلیون ابتلا در یک روز ثبت شد. با این حال، بسیاری از کشورها نشان می‌دهند که از نظر اقتصادی نمی‌توانند تعطیل بمانند  یا دیگر به این محدودیت‌ها تمایلی ندارند.

در حال حاضر بر اساس داده‌های جهانی بیش از نیمی (۵۴ درصد) از جمعیت جهان واکسینه شده‌اند و البته پیشرفت‌هایی نیز در زمینه درمان ایجاد شده است و بسیاری از کارشناسان محتاطانه خوش‌بین هستند. در ذیل کشورهایی که در گذشته محدودیت‌های سخت کرونایی داشتند و این محدودیت‌ها را کاهش داده‌اند معرفی شدند.

استرالیا

مهمترین اعلام بازگشایی استرالیا برای گردشگران واکسینه‌شده از ۲۱ فوریه بود. داریل نیوبی از بنیان‌گذاران شرکت مسافرتی مستقر در ملبورن گفت: این بیماری همه‌گیر نه تنها بر بخش مسافرت بلکه بر تک‌تک صنایع در استرالیا تاثیر گذاشته است و این فشار زمانی بیشتر شد که عفونت‌های کووید در ماه دسامبر به شدت افزایش یافت.

نیوزیلند

بر خلاف استرالیا، نیوزیلند طرح بازگشایی مرحله‌ای را ارائه کرد که به مسافران بین‌المللی اجازه ورود حداکثر تا ماه جولای را نمی‌دهد و مسافران واکسینه‌شده نیز باید پس از ورود به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند.

فیلیپین

فیلیپین نیز پس از بستن مرزهای خود در مارس ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد دارد از ۹ فوریه به روی مسافران واکسینه‌شده بیش از ۱۵۰ کشور و منطقه بازگشایی شود. این کشور مسافران واکسینه‌شده را از طریق آزمایش پی‌سی‌آر(PCR) منفی و قرنطینه هفت روز می‌پذیرد. دپارتمان گردشگری فیلیپین نشان داد که تصمیم برای بازگشایی مربوط به مشکلات اقتصادی و احتمالا مطابقت با سیاست‌های سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

بالی

بالی در اندونزی نیز از اوایل فوریه با وجود افزایش موارد ابتلا پذیرای گردشگران بین‌المللی واکسینه‌شده است. البته مسافران با قرنطینه پنج روزه می‌توانند در یکی از ۶۶ هتلی که شامل استراحتگاه‌های مجلل معروف جزیره است، قرنطینه شوند.

مالزی

به گزارش رویترز، کشور مالزی از اول مارس به روی گردشگران بین‌المللی بازگشایی می‌شود. انتظار نمی‌رود مسافران مشابه سیاست‌های گردشگری تایلند و سنگاپور در بدو ورود مجبور به قرنطینه شوند. به گفته وزارت بهداشت این کشور، نزدیک به ۹۸ درصد از جمعیت بزرگسال مالزی واکسینه شده‌اند.

مهمترین موضوع این است که کشورهایی که کاهش محدودیت‌های سفر را آغاز کرده‌اند در حال کسب آرامش در این حوزه هستند.

افزایش روند واکسیناسیون با تمایل به سفر

تمایل به سفر احتمالا واکسیناسیون کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد. مطالعه جدیدی از دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که گردشگری و سفر می‌تواند انگیزه‌ای قوی در تصمیم افراد برای واکسینه‌شدن در مقابل بیماری کووید- ۱۹ باشد. بر اساس نظرسنجی از ساکنان ایالات‌متحده، افرادی که تمایل زیادی به سفر دارند کمتر احتمال دارد در مورد عوارض جانبی یا طولانی‌مدت واکسن ابراز نگرانی کنند و احتمال بیشتری برای انجام واکسیناسیون خواهند داشت.

 دوگان گورسوی، استاد کالج بازرگانی کارسون در واشنگتن گفت: بسیاری از مردم سفر را بخشی ضروری از سبک زندگی خود و کمک به احساس رفاه خود می‌دانند. آنان ارزش تجارب سفری را که ممکن است با عدم واکسیناسیون در برابر خطرات احتمالی واکسن‌ها از دست بدهند، مورد ارزیابی قرار دادند.

برخی از مقاصد گردشگری مانند اتحادیه اروپا، برای سفر به گواهی دیجیتال کووید نیاز دارند که وضعیت واکسیناسیون، آزمایش منفی کووید یا بهبودی از بیماری را تایید کند. با این حال، محققان می‌گویند که یافته‌های این مطالعه در مورد تمایل به سفر و قصد واکسیناسیون حتی برای افرادی که برنامه‌های تعطیلات یا سفرهای کاری آتی نداشتند نیز درست بود.

گورسوی گفت: میل سفر را به عنوان اشتیاق به سفر تعریف می‌کنیم و این اشتیاق موجب فرار از محیط روزمره، دیدن مکان‌های جدید و تجربه‌های جدید  می‌شود.

محققان ۱۰۲۱ نفر از ساکنان ایالات‌متحده را بررسی کردند و دریافتند که پاسخ‌دهندگان نظرسنجی با بالاترین تمایل به سفر نیز بالاترین قصد واکسیناسیون را داشتند.

گورسوی افزود: یافته‌های این مطالعه می‌تواند به بهبود اقتصادی صنعت سفر و گردشگری کمک کند و البته اشتیاق به سفر در تعطیلات نیز می‌تواند عاملی برای غلبه بر تردید درباره واکسیناسیون باشد.


انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/19892