کد مطلب:19818
تاریخ انتشار:25 بهمن 1400 ساعت 11:35
چاپ چاپ

صندوق ملی محیط‌زیست در حفاظت از تنوع‌زیستی نقش اثرگذار دارد

وضعیت کنونی محیط طبیعی وتنوع زیستی کشور نیاز به حمایت همه جانبه دارد و در این باره، صندوق ملی محیط زیست نقش سازنده و اثرگذار خواهد داشت.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وضعیت کنونی محیط طبیعی وتنوع زیستی کشور نیاز به حمایت همه جانبه دارد و در این باره، صندوق ملی محیط زیست نقش سازنده و اثرگذار خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، حسن اکبری در نشستی با مدیر عامل و اعضای جدید صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه تهیه گزارشی از عملکرد و اقدامات سال‌های اخیر از تفاهم‌نامه سه ساله بین معاونت محیط طبیعی وتنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست در حال اجرا است، افزود: برای افزایش تعامل با صندوق ملی محیط زیست و چگونگی دستیابی به اهداف کوتاه مدت و میان مدت با محوریت مدیریت و حفظ گونه‌های به شدت در خطر انقراض، راهکارها و پیشنهادهایی در دوره مدیریت جدید سازمان مطرح شده است.

وی مدیریت زیستگاه‌ها، بهره‌برداری پایدار مناطق، بهره‌برداری از ظرفیت‌های مشارکت‌های مردمی، مدیریت در ارائه تسهیلات و رویکردهای جدید حمایتی صندوق ملی محیط زیست را از برنامه‌های پیش رو در معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی عنوان کرد.

اکبری اظهارداشت: برای پیشبرد برنامه‌های جاری، تشکیل مستمر جلسات تخصصی میان صندوق ملی محیط زیست و دفاتر تخصصی معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و اتخاذ تصمیمات و بازدیدهای مشترک میدانی از برنامه‌های شاخص این معاونت است.

سجاد انجم شعاع مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست گفت: اعطای تسهیلات مالی برای جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست از طریق حفظ، احیا و مدیریت تنوع زیستی از اهداف صندوق ملی محیط‌زیست است.

وی ادامه داد: صندوق ملی محیط‌زیست آمادگی دارد در همکاری‌های مشترک با معاونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازوکار لازم را محقق کند.

با توجه به ضرورت توجه به مقوله حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست صندوق ملی محیط زیست در سال ۱۳۹۳ و با هدف کمک به کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، جلوگیری از تخریب، حفاظت از منابع طبیعی و احیا و بهره‌برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست و تنوع زیستی تاسیس شده است. این صندوق یک نهاد عمومی غیردولتی است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/19818