کد مطلب:19631
تاریخ انتشار:17 دی 1400 ساعت 12:24
چاپ چاپ

به انقلاب چهارم صنعتی بشر خوش آمدید

شرکت مرسدس بنز امروز رسما اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولاتش برقی خواهد شد.

شرکت مرسدس بنز امروز رسما اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولاتش برقی خواهد شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شرکت مرسدس بنز امروز رسما اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولاتش برقی خواهد شد.
البته این خودروساز آلمانی می‌گوید ممکن است پس از سال ۲۰۳۰ خودروهای بنزینی اش را فقط در کشورهایی که تقاضای مصرف‌کنندگان برای خودروهای برقی ندارند بفروشد( احتمالا میتوان حدس زد منظورشان کشورهای جهان سوم است)
با این حال، دیگر خودروسازان بزرگ هم هشدارهای مشابهی را در نظر گرفته اند. به عنوان مثال، مدیران ارشد جنرال موتورز گفته اند تا سال ۲۰۴۰ کارخانه کربن خنثی خواهد شد یعنی تولید آلودگی هوا توسط محصولاتش، صفر خواهد شد.

از طرفی، بسیار مهم است که مرسدس بنز می گوید تا سال ۲۰۳۰، چهل میلیارد یورو برای برقی کردن خط تولید خود هزینه خواهد کرد.

اما اصل خبر هیجانی را بشنوید:
اولا کالنیوس، رئیس مرسدس بنز گفته:از سال ۲۰۲۲، یک مدل کاملاً الکتریکی در هر بخش ارائه می دهد و از سال ۲۰۲۵ هر مدل فروخته شده بنزین سوز با یک مدل کاملاً الکتریکی عرضه میشود.

مرسدس بنز الکتریکی که قرار است امسال به بازار عرضه شود پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتری به ازای یک بار شارژ خودرو را هدف قرار داده است که در صورت دستیابی به آن، تبدیل به یکی از طولانی ترین خودروهای برقی موجود در بازار خواهد شد.

از طرفی، این شرکت هشت کارخانه باتری گیگا فاکتوری، از جمله یکی در ایالات متحده با هدف افزایش ظرفیت سلول باتری خود به ۲۰۰ گیگاوات ساعت خواهد ساخت و مرسدس برای کمک به سرعت بخشیدن به برنامه های تولید خود خرید یاسا، تولیدکننده موتورهای برقی مستقر در بریتانیا را اعلام کرد.

مرسدس بنز در ترسیم آینده تمام الکتریکی (یا عمدتاً تمام الکتریکی) خود تنها نیست. جنرال موتورز، فورد، استلانتیس، ولوو، بی‌ام‌و و فولکس واگن وعده‌های مشابهی در مورد انتقال به فروش بیشتر خودروهای برقی داده‌اند. این اعلامیه ها در حالی صورت می گیرد که دولت های بزرگ برای اعمال محدودیت بر فروش خودروهای موتور احتراق داخلی تلاش می کنند.
اتحادیه اروپا، چین و کالیفرنیا همگی گفته اند که تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای موتور احتراق داخلی را ممنوع خواهند کرد.

به نظر میرسد با این عزم بزرگ، زنگ خطر برای سازندگان خودروهای بنزینی، دیزلی و حتی گاز سوز به صدا درآمده و انقلاب چهارم صنعتی در حال آغاز شدن است.

حتی به نظر میرسد تا ۱۰ سال آینده حداقل در بسیاری از کشورهای پیشرفته، تمامی پمپ بنزین ها و تعمیرگاه های خودروهای بنزینی و دیزلی ناپدید شوند. احتمال بسیار زیاد، کودکان امروز، ماشین های فعلی را فقط در موزه ها ببینند.

برای اینکه بدانید این رویا میتواند به سرعت عمل شود کافی است بدانیم در سال ۱۹۹۸، کداک، حدود ۱۷۰ هزار کارمند داشت. فقط در عرض دو سال مدل کسب و کار آنها ناپدید شد و آنها ورشکست شدند. چه کسی فکر می کرد این اتفاق می افتد؟!

آیا در سال ۱۹۹۸ فکر می کردید که بعد از ۳سال هیچ عکسی روی فیلم نگاتیو گرفته نمی شود؟ با بودن گوشی های هوشمند، این روزها چه کسی دوربین دیجیتال ندارد؟

جمله کلیدی آخر را هم با یکدیگر بخوانیم که شاید استخراج نفت هم به زودی متوقف شود.

سقوط کشور افغانستان و اشغال آن بدست گروهی عقب مانده و تحت سلطه انگلیس( طالبان) گواه بر آن دارد که منابع تولید انرژی نوین خودروهای برقی‌ در آینده ای نزدیک که در سنگهای کوه های این کشور به مقدار۹۰% موجود جهان یافت شده است قطعا جایگزین نفت خاورمیانه خواهد شد.

ترجمه و جمع آوری: وحید نوروزی

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/19631