کد مطلب:19620
تاریخ انتشار:12 دی 1400 ساعت 16:28
چاپ چاپ

اخذ سند تک‌برگی برای بیش از ۱۰ هزار هکتار اراضی ملی تهران

سند تک برگی برای بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۵ هکتار از اراضی ملی در شهرستان های ورامین، شمیرانات و فیروزکوه در استان تهران اخذ شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: سند تک برگی برای بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۵ هکتار از اراضی ملی در شهرستان های ورامین، شمیرانات و فیروزکوه در استان تهران اخذ شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علینقی حیدریان گفت: ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در پلاک‌های۲۲۱ اصلی موسوم به قلعه نو ظلی، ۱۸۴ اصلی موسوم به عسگرآباد و ۲۵۸ اصلی موسوم به دروازه در شهرستان ورامین، ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی در پلاک های اصلی فیکستان و هیلان جورد شمیرانات و ۸ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۲۸ متر از اراضی ملی در پلاک ۴۶ اصلی موسوم به پلنگ آب شهرستان فیروزکوه با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این سه شهرستان به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.

وی اظهار کرد: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان های استان تهران و طرح‌های عمرانی دارد.

حیدریان افزود: اخذ اسناد کاداستر اراضی ملی استان با هدف شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و انفال متعلق به مردم، جلوگیری از زمین‌خواری، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن و کاهش اختلافات حقوقی مردم، ایجاد زیر ساخت‌های آمایش سرزمین و تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از شوراهای اسلامی روستاها، مرتع‌داران و بهره‌برداران منابع طبیعی، همیاران طبیعت و مردم استان تهران در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تشکر کرده و خواستار ادامه همکاری مردم با منابع طبیعی شد و گفت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حیدریان از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی منابع طبیعی، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/19620