کد مطلب:19544
تاریخ انتشار:27 آذر 1400 ساعت 11:20
چاپ چاپ

کاداستر بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان ری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری از اخذ سند مالکیت تک برگی برای بیش از ۲۰۰۰ هکتار (۲۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۹۷۶ متر مربع) از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری از اخذ سند مالکیت تک برگی برای بیش از ۲۰۰۰ هکتار (۲۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۹۷۶ متر مربع) از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
ضیاء نصرتی گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۲۰۰۳۵۹۷۶ متر مربع از اراضی ملی در پلاک ۳۹ اصلی موسوم به وثوق آباد با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک بخش حسن آباد فشافویه انجام شد.

وی در ادامه اظهارکرد: اجرای طرح کاداستر منابع طبیعی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری و ادارات ثبت اسناد و املاک بخشهای کهریز ، حسن آباد فشافویه و خاوران از سال ۱۳۹۷ آغاز و تاکنون منجر به اخذ سند تک برگی اراضی ملی به میزان بیش از ۱۱۰ هزار هکتار شده است و تلاش می‌شود تا پایان سال این طرح برای کلیه اراضی ملی اجرایی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح جامع کاداستر و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی با افزایش ضریب حفاظتی اراضی ملی از هرگونه تجاوز و دست درازی افراد سودجو و فرصت‌طلب به اراضی ملی و انفال که متعلق به نسلهای بعدی است با شدت و سرعت بیشتری نسبت به قبل جلوگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، نصرتی در پایان گفت: هدف از کاداستر اراضی ملی ، تعیین تکلیف قانونی اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت، جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به بیت المال و انفال متعلق به مردم، حفظ حقوق شخصی افراد ، ایجاد اعتماد و اطمینان در معاملات املاک، کاهش دعاوی در دادگاه‌ها، کاهش حجم پرونده‌های قضایی و افزایش سرعت در رسیدگی به دعاوی مطروحه، تسریع و افزایش دقت در امر پاسخگویی به استعلامات و رضایتمندی ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی و مدیریت، برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از زمین و کمک شایان توجه به اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/19544