کد مطلب:19517
تاریخ انتشار:22 آذر 1400 ساعت 11:19
چاپ چاپ

اجرای طرح «۱۴۰۰*۱۴*۳ » در سازمان جنگل‌ها

رییس سازمان جنگل‌ها گفت: تمامی برنامه‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال ۱۴۰۰ در قالب طرح «۱۴۰۰*۱۴*۳» انجام می‌شود.

رییس سازمان جنگل‌ها گفت: تمامی برنامه‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال ۱۴۰۰ در قالب طرح «۱۴۰۰*۱۴*۳» انجام می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مسعود منصور در جلسه ارزیابی عملکرد ۳۳ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور از ابتدای سال جاری  گفت: عملکرد منابع طبیعی استان ها در مجموع خوب بود اما در انجام برخی پروژه‌ها اشکالاتی وجود داشت که تذکرات لازم برای انجام اصلاحات داده شد.

وی افزود: تعدادی از استان‌ها در کنار انجام فعالیت‌ها در برخی پروژه‌ها اقدامات نوآورانه داشته‌اند که منتج به حفاظت بهتر از منابع طبیعی شده است. این اقدامات خلاقانه در ستاد سازمان مورد توجه قرار گرفت و به عنوان کاری نو به سایر استان‌ها تعمیم داده می‌شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از رویکردهای جلسه بررسی عملکرد منابع طبیعی استان‌ها را همراهی نمایندگان سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در این جلسات برشمرد که آنان توانستند از اقدامات و فعالیت های منابع طبیعی مطلع شوند و در مقابل سازمان نیز توانست از نظرات و انتقادات آنان بهره‌مند شود.

وی افزود: در جلسه بررسی عملکرد، مدیران ستادی و استانی با هم افزایی و با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود به توانمندی‌ها و نقاط ضعف و قوت خود پی بردند و در دور دوم ارزیابی‌ها که به‌صورت جداگانه در قالب معاونت‌های تخصصی انجام می‌شود، به نظر می‌رسد اقدامات و فعالیت‌ها از روند و رشد بهتری برخوردار باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها منصور در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد منابع طبیعی استان‌ها در ارزیابی فعالیت‌های ۱۴۰۰ می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه استان‌ها در زمینه اقدامات حفاظتی و به‌کارگیری از فناوری های نو حرکت جهشی داشته و کارهای نو و خلاقانه ارائه کرده‌اند، نمره ۱۷ از ۲۰ را می توان برایشان در نظر گرفت. 

طرح ۱۴۰۰*۱۴*۳ به سه واژه شعار سال جاری یعنی تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی اشاره دارد که در زیر مجموعه «تولید» طبیعت‌گردی، زراعت چوب، جنگل، مرتع، آبخیزداری و آبخوانداری و نهال و بذر، در زیر مجموعه «مانع‌زدایی» کاداستر، توسعه الکترونیک و مقابله با بیابان‌زایی و در زیر مجموعه «پشتیبانی» پیشگیری و اطفای حریق، ذخیره‌گاه‌های مرتعی و جنگلی، اصلاح ساختار سازمانی و نیروی انسانی، حفاظت و حقوقی و آموزش، توانمندسازی و مشارکت مردم تعریف شده است که در مجموع مشتمل بر ۱۴ محور می‌شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/19517