کد مطلب:18362
تاریخ انتشار:18 آبان 1400 ساعت 16:16
چاپ چاپ

اثر مخرب پساب کارواش‌ها بر آب‌های زیرزمینی

بر اساس این گزارش سیستم تصفیه خانه و بازچرخانی آب این کارواش از اواخر سال ۱۳۹۸ احداث شد و در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: پساب کارواش‌ها دارای آلودگی‌های مختلفی هستند که اثرات محیط زیستی مخرب آن بر آب‌های سطحی و زیرزمینی نمود پیدا می‌کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
شینا انصاری در بازدید از یک کارواش به عنوان اولین کارواش دوستدار محیط‌زیست در منطقه ۶ ضمن تقدیر از مدیریت آن گفت: شهرداری تهران کارواش‌های تازه تاسیس را ملزم به اجرای ضوابط زیست محیطی و احداث سیستم تصفیه آب از همان ابتدای فعالیتشان کرده است.

بر اساس این گزارش سیستم تصفیه خانه و بازچرخانی آب این کارواش از اواخر سال ۱۳۹۸ احداث شد و در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید.

آیین افتتاح خانه‌ محیط زیست منطقه ۶ در سرای محله ساعی با حضور مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، شهردار منطقه و معاون ستاد مدیریت محله بعنوان حسن ختام برنامه برگزار شد. انصاری در این مراسم با تاکید بر اینکه خانه‌های محیط زیست در سراهای محلات جزو بازوان اجرایی مدیریت شهری محسوب می‌شوند، گفت: هدف از راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست، رفع مشکلات و معضلات محیط زیست شهری از طریق آموزش و ارتقای فرهنگ محیط زیستی جامعه و جلب مشارکت شهروندان در ارتقای کیفیت محیط‌ زیست شهری است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به چالش‌های محیط زیستی کلانشهرها همچون مصرف بی‌رویه آب و انرژی، آلودگی هوا و غیره تصریح کرد: حل این چالش‌ها و تحقق اهداف محیط زیستی نیاز به مشارکت مسئولانه و داوطلبانه شهروندان در کنار حاکمیت و مدیران شهری دارد که این امر با افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی امکانپذیر خواهد بود.

در ادامه عادل خزایی - معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران - ضمن استقبال از راه اندازی و توسعه خانه‌های محیط زیست در مناطق ۲۲گانه تاکید کرد: آن چیزی که بسیار حائز اهمیت است، استمرار این مسیر است.

وی افزود: با وجود اینکه در این راه همکاری خوبی از سوی اداره کل سلامت و معاونت اجتماعی اتفاق افتاد اما به دلیل شیوع کرونا آنطور که باید، این خانه‌های محیط زیست دیده نشد و فعالیت‌ها توسعه پیدا نکرد.

خزایی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی اداره توانمندسازی و مشارکت‌های محیط زیست این اداره کل، سازماندهی جدید سراهای محلات جهت فعالیت‌های زیست‌محیطی و راه اندازی یک خانه محیط‌ زیست در هر محله بر اساس سیاستگذاری جدید است.

معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار ادامه داد: اگر فعالیت‌های محیط زیستی مدون نباشد و صرفا بر مبنای مناسبت‌های محیط زیستی صورت گیرد، تاثیرات مورد انتظار و دائمی اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، طی این مراسم، از واحد گلماند و الماند منطقه ۶ نیز بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/18362