کد مطلب:18196
تاریخ انتشار:20 مهر 1400 ساعت 13:42
چاپ چاپ

جهان در تحقق اهداف مرتبط با انتشار گازهای گلخانه ای سرعت بگیرد

رئیس اجلاس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل‌متحد (COP۲۶) می گوید: جهان باید در تحقق اهداف مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای سرعت بگیرد.

رئیس اجلاس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل‌متحد (COP۲۶) می گوید: جهان باید در تحقق اهداف مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای سرعت بگیرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رئیس اجلاس اقلیمی سازمان ملل متحد قرار است در این نشست به رهبران جهان تاکید کند که به وعده های خود مبنی بر محدود کردن افزایش دمای زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد عمل نمایند.

قرار است "آلوک شارما" امروز در پایتخت فرانسه سخنرانی کند و از کشورها درخواست کند که به تعهدات خود در توافقنامه پاریس که شش سال قبل به امضا رسیده پایبند باشند. در این توافقنامه بیشتر کشورها متعهد شده اند افزایش دما را تا ۱.۵ درجه سانتیگراد حفظ کنند.

همچنین لازم است کشورها برنامه هایی را برای کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ و رساندن به رقم صفر تا سال ۲۰۵۰ ارائه دهند.

رئیس اجلاس اقلیمی سازمان ملل متحد به دنبال آن است تا توافقاتی در زمینه کاهش مصرف زغال سنگ، ارتقای خودروهای برقی، حفاظت از درختان و کاهش انتشار گاز متان بدست آید.

او همچنین بر این موضوع تاکید خواهد کرد که کشورها باید ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برای کمک به کشورهای در حال توسعه به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تخصیص دهند و همچنین تعهدات مالی جدیدی برای کمک به کشورهای آسیب پذیر در مقابله با تغییرات آب و هوایی در نظر گیرند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/18196