کد مطلب:18188
تاریخ انتشار:19 مهر 1400 ساعت 11:08
چاپ چاپ

درخواست مدیران تجاری جهان برای جلوگیری از تخریب طبیعت

در مرحله دومِ این مذاکرات که سال آینده برگزار خواهد شد، دولت ها اهداف در نظر گرفته شده برای مقابله با از بین رفتن تنوع زیستی را اعلام خواهند کرد.

مدیران چند شرکت تجاری بزرگ در آستانه برگزاری کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل هشدار دادند که رهبران جهان و سران دولت‌ها باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از تخریب طبیعت انجام دهند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مدیران این کمپانی ها پیش از آغاز کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل که قرار است در چین برگزار شود و هدف آن تدوین پیش نویس توافق نامه سازمان ملل متحد برای حفظ تنوع زیستی است، در نامه ای هشدار داده اند که رهبران جهان باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از تخریب طبیعت و حیات وحش انجام دهند.

مدیران اجرایی کمپانی های اچ اند ام، یونیلیور و ۹ شرکت دیگر طی نامه ای از دولت ها درخواست کردند تا اقدامات معنی داری را برای مقابله با انقراض گسترده حیات وحش و فروپاشی اکوسیستم ها در پیش گیرند یا خود را در معرض خطر مواجهه با "یک سیاره مرده" قرار دهند.

این هشدار در حالی مطرح شده که چین، ریاست نشست بزرگ محیط زیستی سازمان ملل را با میزبانی افتتاحیه کنوانسیون تنوع زیستی Cop15  برعهده گرفته است.

در مرحله دومِ این مذاکرات که سال آینده برگزار خواهد شد، دولت ها اهداف در نظر گرفته شده برای مقابله با از بین رفتن تنوع زیستی را اعلام خواهند کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، در این نامه تاکید شده است: پیش‌نویس توافق نامه سازمان ملل به سبک پیمان پاریس برای حفظ طبیعت که شامل حذف آلودگی پلاستیکی، کاهش مصرف آفت کش ها به میزان دو سوم و نیز کاهش میزان معرفی گونه های مهاجم تا سال ۲۰۳۰ است، به اندازه ای محقق نشده که مانع از نابودی طبیعت شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/18188