کد مطلب:18144
تاریخ انتشار:10 مهر 1400 ساعت 10:05
چاپ چاپ

بارندگی و وزش باد شدید درپی فعالیت سامانه حاره‌ای

طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۴ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۱ و ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار باران و وقوع رعد و برق در برخی استان‌ها در نوار شمالی طی ‌پنج روز آینده، از بارندگی و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان درپی فعالیت سامانه کم فشار حاره‌ای خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی ‌پنج روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در برخی ساعات وقوع رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: امروز (۱۰ مهر) در استان گیلان بارش شدت پیدا می‌کند و دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده در شمال شرق و شرق کشور و در استان‌ خوزستان وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در برخی ساعات ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین با نزدیک شدن سامانه کم فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به کشور، تا فردا (۱۱ مهر) بارندگی شدید و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ‌پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین خاطرنشان کرد: آب‌های دریای عمان و شرق خلیج فارس تا فردا (۱۱ مهر) مواج خواهد بود و این شرایط منجربه به صدور هشدار قرمز در این نواحی شده است.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ مهر) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۱۲ مهر) نیز صاف تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۴ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۱ و ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

انتهای ‌پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/18144