کد مطلب:18131
تاریخ انتشار:6 مهر 1400 ساعت 16:45
چاپ چاپ

لاشه دومین قلاده فک خزری در ساحل محمودآباد پیدا شد

لاشه دومین قلاده فک خزری که طی کمتر از دو هفته اخیر در آب‌های ساحلی محمودآباد تلف شد ، روز سه‌شنبه در ساحل این شهرستان پیدا شد.

لاشه دومین قلاده فک خزری که طی کمتر از دو هفته اخیر در آب‌های ساحلی محمودآباد تلف شد ، روز سه‌شنبه در ساحل این شهرستان پیدا شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ، طی تماس مردمی مبنی بر تلف شدن یک قلاده فک خزری در سواحل محمودآباد، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل اعزام و لاشه این حیوان را در ساحل پیدا کردند و پس از معاینات اولیه و نمونه برداری که در محل بر روی کشف لاشه انجام شد، علت مرگ این فک در دست بررسی است.


این دومین لاشه فک خزری است که طی یک هفته اخیر در ساحل محمودآباد پیدا می شود و بر اساس گزارش اولیه محیط زیست و وجود ضرب و جرح روی لاشه احتمال برخورد با قایق یا گیر افتادن درتور ماهیگیری مطرح شده است.


اردیبهشت امسال نیز لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل شهرستان محمودآباد پیدا شد که محیط زیست مازندران احتمال خفگی بر اثر گرفتار شدن در تور صیادی را مطرح کرده بود.
فک خزری یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال در روسیه زندگی می‌کند. این‌گونه تنها پستاندار دریای خزر به‌شمار می‌آید و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

ساحل‌نشینان شمال به این جانور سگ آبی می‌گویند. فک ها به دمای آب بسیار وابسته هستند و به همین خاطر وقتی دمای آب افزایش می‌یابد، آن‌ها به بخش‌هایی که آب عمیق‌تر و قاعدتاً سردتر است، مهاجرت می‌کنند. فک‌ها در تابستان، بهار و پاییز بیشتر در آب‌های نیمه جنوبی خزر از جمله ایران زیست می‌کنند و برای زایمان به مناطق یخی در شمال دریای خزر می روند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/18131