کد مطلب:18116
تاریخ انتشار:3 مهر 1400 ساعت 14:10
چاپ چاپ

تصمیم جدید شرکت خودروسازی ولوو در جهت حفظ محیطزیست

با شروع به کار ولوو C۴۰ ریشارژ، ولوو خودروهای برقی خود را با فضاهای داخلی که از مواد پایدار تهیه شده است، ارائه می‌دهد.

ولوو در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ یک خط کامل از خودروهای برقی کاملا بدون چرم داشته باشد. با شروع به کار ولوو C۴۰ ریشارژ، ولوو خودروهای برقی خود را با فضاهای داخلی که از مواد پایدار تهیه شده است، ارائه می‌دهد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از موتور ترند، ولوو با موضع‌گیری در جهت حمایت از حقوق حیوانات، در داخل خودروهای برقی خود از مواد پایدار استفاده خواهد کرد. خودروساز سوئدی این تصمیم را گامی در جهت صحیح استفاده از موادی که حاوی محصولات حیوانی هستند، توصیف می‌کند.

همه مدل‌های جدید ولوو که قصد دارند تا سال ۲۰۴۰ به یک کسب و کار کاملا چرخشی تبدیل شوند، تا سال ۲۰۲۵ از ۲۵ درصد محتویات بازیافتی و سازگار با محیط‌زیست استفاده خواهند کرد.

ولوو در نظر دارد، به جای روکش چرم، گزینه‌های دوست‌دار محیط‌زیست مانند Nordico، فضای داخلی جدید ساخته شده از بطری‌های پرواتیلن ترفتالات PET مواد منسجم زیستی و چوب‌پنبه‌های بازیافتی را به خریداران ارائه می‌دهد. فضای داخلی Nordico در نسل بعدی مدل‌های ولوو به نمایش در خواهد آمد.

ولوو به منظور حمایت از حیوانات، با اطمینان از قابلیت ردیابی کامل زنجیره تامین پشم، به ارائه گزینه‌های مخلوط با پشم از تامین‌کنندگانی که تایید شده هستند، ادامه می‌دهد. بخشی از استراتژی ولوو در جهت حفظ محیط‌زیست این است که همه تامین‌کنندگان  ۱۰۰ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند، حتی کسانی که مواد را تهیه می‌کنند.

ولوو همچنین می‌خواهد میزان استفاده از محصولات باقیمانده از تولیدات دامی را کاهش دهد، خواه بخشی از خود ماده باشد یا طی فرآیند شیمیایی از آن تولید شده باشد.

تلاش‌های ولوو برای تولید خودروهای برقی بدون چرم تا سال ۲۰۳۰ ریشه در تاثیرات منفی زیست‌محیطی استفاده از گاوها و جنگل زدایی دارد.

بخش عمده‌ای از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی از دامداری ناشی می‌شود و دام‌ها مسئول ۱۴ درصد تولید این گازها تخمین زده می‌شوند.

ولوو با اتخاذ موضع محکم و جایگزینی فعالانه مواد دوست‌دار حیوانات، قصد دارد از ظلم به حیوانات ممانعت به عمل آورد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/18116