کد مطلب:18099
تاریخ انتشار:31 شهریور 1400 ساعت 12:35
چاپ چاپ

مهار ۵ مورد پسماندسوزی در گشت شبانه محیط زیست بهارستان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از مهار پنج مورد پسماندسوزی در گشت شبانه خبرداد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از مهار پنج مورد پسماندسوزی در گشت شبانه خبرداد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علیرضا فاضلی با اعلام این خبر گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص پایش و نظارت شبانه روزی واحدهای صنعتی و خدماتی و تولیدی  همچنین برخورد با متخلفان پسماند سوزی گشت شبانه محیط زیست این شهرستان از مدتی قبل دوباره فعال شده است.

وی افزود: در همین راستا بر اساس شکایات مردمی واصله از روستاهای خیرآباد،همدانک و اورین مطابق برنامه اکیپی از کارشناسان و مأموران اجرایی اداره حفاظت محیط‌ زیست بهارستان طی شب گذشته محدوده شهرک‌های صنعتی قلعه میر، بهاریه و محل‌های تخلیه شبانه زباله و پسماند را مورد پایش و نظارت قراردادند و در این بازدید پنج مورد ضایعات و پسماندسوزی شناسایی و بلافاصله توسط همکاران اطفای حریق شد .

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهارستان با بیان اینکه یکی از معضلات این شهرستان شهرستان پسماند سوزی است، یادآور شد: قانون مدیریت پسماند، پسماندسوزی را جرم اعلام می‌کند و برای آن یک سری جرایم قانونی در نظر گرفته است و در صورت دستگیری یا شناسایی متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: براساس ماده ۷ مدیریت پسماند، مدیریت پسماند در حریم شهرها به عهده شهرداری‌ها، در روستاها به عهده دهیاری‌ها و خارج از آن‌ها به عهده بخشداری‌هاست.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/18099