کد مطلب:18028
تاریخ انتشار:20 شهریور 1400 ساعت 10:24
چاپ چاپ

بارندگی در برخی نقاط کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش ‌پراکنده در برخی استان‌های کشور و افزایش نسبی دما در سواحل شمالی و دامنه‌های البرز خبر داد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش ‌پراکنده در برخی استان‌های کشور و افزایش نسبی دما در سواحل شمالی و دامنه‌های البرز خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان با اشاره به ‌پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری اظهار کرد: امروز (۲۰ شهریور) در استان‌های گیلان و مازندران ابرناکی و بارش ‌پراکنده و در ساعات بعدازظهر در غرب هرمزگان افزایش ابر، گاهی بارش ‌پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: فردا (۲۱ شهریور) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و دوشنبه (۲۲ شهریور) در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۳ و ۲۴ شهریور) بارش ‌پراکنده در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد همچنین روند افزایش نسبی دما از امروز (۲۰ شهریور) تا اواسط هفته جاری در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز ‌پدیده حاکم خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ شهریور) وزش باد شدید در شرق کشور به‌ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت و شمال و مرکز خلیج فارس و سواحل شرقی عمان طی سه روز آینده مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ شهریور) صاف و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۲ شهریور) نیز صاف،  گاهی قسمتی ابری و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۵ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

انتهای ‌پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/18028