کد مطلب:17987
تاریخ انتشار:10 شهریور 1400 ساعت 10:23
چاپ چاپ

آسمان غالب مناطق صاف و آرام

طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و کرمان و شهرکرد با بیشینه دمای ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به حاکمیت جوی ‌پایدار و آرام در غالب مناطق کشور تا اواخر هفته، از بارش ‌پراکنده و کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه از امروز (۱۰ شهریور) تا اواخر هفته در غالب مناطق کشور جوی ‌پایدار و آرام حاکم خواهد بود، اظهار کرد: طی ‌پنج روز آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان،  جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش ‌پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از جمعه (۱۲ شهریور) و طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۳ و ۱۴ شهریور) با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر، در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی،  استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و به‌تدریج خراسان شمالی افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما ‌پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی این مدت دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ شهریور) صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۱۲ شهریور) نیز صاف، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و کرمان و شهرکرد با بیشینه دمای ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

انتهای ‌پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/17987