کد مطلب:17985
تاریخ انتشار:9 شهریور 1400 ساعت 16:12
چاپ چاپ

طوفان در لوئیزیانا و اختلال در روند درمان بیماران کرونایی

وقوع توفند "آیدا" در ایالت لوئیزیانای آمریکا و خسارات ناشی از آن، باعث فشار مضاعف بر بیمارستان‌هایی شده که این روزها مملو از بیماران کرونایی هستند.

وقوع توفند "آیدا" در ایالت لوئیزیانای آمریکا و خسارات ناشی از آن، باعث فشار مضاعف بر بیمارستان‌هایی شده که این روزها مملو از بیماران کرونایی هستند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، توفند آیدا در حالی ایالت لوئیزیانا را درنوردیده که بیمارستان ها و بخش‌های مراقبت ویژه در این ایالت مملو از بیماران کرونایی ناشی از موج چهارم شیوع کووید۱۹ هستند و این ایالت از روز یکشنبه (دو روز قبل) با چالش طوفان آیدا و پیامدهای مختل‌کننده آن روبرو شده است.

آلی نیل، سخنگوی وزارت بهداشت ایالت لوئیزیانای جنوبی در ایمیلی گفت: در این شرایط در صورتی که از نظر پزشکی مشکلی وجود نداشته باشد، بیمارستان‌ها تعداد کمی از بیماران خود را مرخص می‌کنند.

بنابر گزارش‌ها، طوفان در شرایطی به این ایالت رسیده که بیمارستان های آن به خاطر چهارمین موج بیماری همه گیر کووید۱۹ ناشی از سویه بسیار مسری دلتا و نیز سرعت پایین واکسیناسون، مملو از بیماران کرونایی بوده‌اند.

جان بل ادواردز، فرماندار این ایالت روز یکشنبه  گفت: بیش از ۲۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های لوئیزیانا بستری هستند.

وی افزود: بیمارستان های ما در مناطق پرخطر به لحاظ شرایط ایمنی قرار دارند.

در عین حال گزارش‌ها حاکیست که حوادث مرتبط با طوفان می‌تواند مصدومیت‌هایی را نیز در پی داشته باشد که میزان مراجعات به بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهد.

همچنین موضوع تخلیه ساختمان‌ها و مراکز نگهداری از بیماران و سالمندان در شرایط وقوع طوفان از نکات مهم ایمنی است اما در چنین شرایطی، تخلیه بیمارستان‌های بزرگ معمولا امکانپذیر نیست چراکه مکان مناسب دیگری برای انتقال بیماران وجود ندارد.

در عین حال به دلیل قطعی گسترده برق در پی وقوع توفند،‌ تمرکز اصلی مسئولان بیمارستانی باید روی تامین ژنراتورهای آب و برق به منظور تداوم ارائه خدمات ضروری به بیماران باشد.

قطعی گسترده برق در پی وقوع طوفان سهمگین آیدا در این ایالت باعث قطع برقِ دستگاه های تنفس مصنوعی متصل به بیماران کرونایی شده و در مواردی نیز خطوط تلفن بیمارستانی را مختل کرده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/17985