کد مطلب:17951
تاریخ انتشار:5 شهریور 1400 ساعت 10:26
چاپ چاپ

کاهش نسبی دما در استان تهران

تداوم روند کاهش نسبی دما در استان تهران تا فردا (۶ شهریور) و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پایتخت طی امروز (۵ شهریور) دور از انتظار نخواهد بود.

تداوم روند کاهش نسبی دما در استان تهران تا فردا (۶ شهریور) و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پایتخت طی امروز (۵ شهریور) دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،  بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از بعدازظهر امروز تا دوشنبه (۵ تا ۸ شهریور) افزایش ابر در ارتفاعات استان و رخداد بارش ‌پراکنده دور از انتظار نیست. همچنین روند کاهش نسبی دما تا فردا (۶ شهریور) ‌پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (۵ شهریور ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل است.

با عدم وزش باد موثر طی روز، پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد. علاوه بر این حضور عوامل کافی در برخی ساعات بعدازظهر سبب تولید آلاینده «ازن» می‌شود که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای مناطق دور از انتظار نخواهد بود. رشد ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت کاهش غلظت ذرات معلق را به‌دنبال خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد تا صبح فردا ( ۶ شهریور ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. تداوم این شرایط جوی طی روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند، همچنین با افزایش دما احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

با حاکمیت جو نسبتا آرام و عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۶ شهریور ماه) افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

انتهای ‌پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/17951