کد مطلب:17727
تاریخ انتشار:27 تیر 1400 ساعت 10:39
چاپ چاپ

عامل سیلاب های مرگبار در غرب اروپا

فعالان محیط زیست و سیاستمداران خیلی زود توانستند بین وقوع سیلاب و اثرات تغییرات اقلیمی موازی سازی کنند.

تلفات گسترده و ویرانی های به جا مانده از سیلاب شدیدِ غرب اروپا در روزهای اخیر، در حالی مردم این منطقه را شوکه کرده که کمتر از یک هفته از ارائه برنامه جدیدِ اتحادیه اروپا در حوزه تغییرات اقلیمی می گذرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به موجب این برنامه، عدم استفاده از سوخت های فسیلی طی ۹ سال آینده به عنوان بخشی از اقدام کشورهای عضو این اتحادیه برای تحقق هدف "کربن خنثی" تا سال ۲۰۵۰ میلادی در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اروپا در این باره گفته است که وقوع سیلاب های اخیر در سراسر غرب اروپا، نشان دهنده ضرورت اقدام موثر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

فعالان محیط زیست و سیاستمداران خیلی زود توانستند بین وقوع سیلاب و اثرات تغییرات اقلیمی موازی سازی کنند.

به گفته رئیس کمیسیون اروپا، این بارش های شدید و سیل آسا و تلفات و خسارات متعاقب آن، نشانه واضحی از تغییرات اقلیمی است. براساس شدت و مدت زمان وقوع حوادث است که علم به ما می گوید این نشانه روشنی از تغییرات آب و هوایی است و ضرورت دارد اقدام به موقعی برای کنترل آن انجام شود.

سیلاب، پدیده پیچیده ای است که دلایل زیادی از جمله گسترش خشکی و شرایط زمین در برور آن نقش دارد. اگرچه ارتباط میان تغییرات آب و هوایی با حادثه سیلاب، مستلزم تجزیه و تحلیل گسترده علمی است، اما تغییرات آب و هوایی که در حال حاضر باعث بارندگی شدید به دنبال وقوع بسیاری از طوفان ها می شود، بخش مهمی از این رابطه است. اتمسفر گرم تر چه به صورت باران و چه به صورت برف، آب بیشتری را در خود نگه داشته و آزاد می کند.

همچنین رئیس جمهوری آلمان تغییرات اقلیمی را عامل سیل اخیر در این کشور دانست و گفت: فقط زمانیکه ما در برابر تغییرات آب و هوایی اقدامی انجام دهیم، می توانیم وقایعی را که اکنون تجربه می کنیم، محدود نگه داریم.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/17727