کد مطلب:17714
تاریخ انتشار:25 تیر 1400 ساعت 10:54
چاپ چاپ

بارندگی شدید و سیل در اروپا

انتظار بارندگی های سنگین تا روز جمعه در این مناطق می رود و مقام های محلی تغییر اقلیم را مقصر این شرایط نامساعد جوی دانسته اند.

در پی بارندگی شدید و سیل بی سابقه در چندین کشور اروپایی که باعث طغیان شدید رودخانه ها شده است، دست کم ۶۷ نفر در آلمان و بلژیک جان خود را از دست داده اند و در بسیاری مناطق روال زندگی عادی مختل شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، هرچند بیشتر قربانیان در آلمان گزارش شد اما ۹ نفر از جمله یک دختر ۱۵ ساله نیز در بلژیک جان باخته اند.

گزارش ها حاکیست هلند هم به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفته است.

انتظار بارندگی های سنگین تا روز جمعه در این مناطق می رود و مقام های محلی تغییر اقلیم را مقصر این شرایط نامساعد جوی دانسته اند.

در آلمان بالگردهای پلیس و صدها سرباز در نواحی آسیب دیده بسیج شده اند تا به ساکنانی که گرفتار سیلاب شده اند کمک کنند و ده ها نفر روی بام خانه هایشان منتظر کمک هستند. همچنین مدارس در اطراف غرب آلمان تعطیل و خطوط ارتباطی به شدت مختل شده است.

گزارش ها حاکیست حدود ۲۵ خانه در محله "شولد بی آدنو" در منطقه کوهستانی آیفل، جایی که وضعیت اضطراری اعلام شده، در خطر فروریزی است. همچنین راه ارتباطی برخی خانه ها کاملا با جهان بیرون قطع شده و حتی با قایق نمی توان به آنها دسترسی یافت.

در بلژیک نیز تصاویر تکان دهنده از اتومبیل هایی که سیل در خیابان های شهر "ورویرز" با خود می برد منتشر شده است.

ساکنان لی‌یِژ، سومین شهر بزرگ بلژیک بعد از بروکسل و آنتورپ دستور تخلیه خانه ها را گرفته اند. مقام ها گفتند کسانی که قادر به ترک خانه ها نیستند باید به طبقات بالایی خانه ها بروند.

انتظار می رود رود "میوز" که از میان این شهر جاری است و همین حالا هم در آستانه طغیان قرار دارد، ۱.۵ متر دیگر بالا بیاید. مقام ها همچنین نگران ریختن پلی در شهر هستند.

دولت محلی در بیانیه ای گفت: این بحران استثنایی است و مردم باید به هم کمک کنند.

ساکنان شهر کوچک "پپینستر" در بلژیک که در مصب دو رود در استان لی یژ قرار دارد روز پنجشنبه با یک کامیون بزرگ تخلیه شدند، اما وضعیت در تروز آنقدر بد است که عملیات تخلیه خانه ها فعلا متوقف شده است.

در هلند هرچند گزارشی از کشته یا زخمی شدن مردم منتشر نشده اما از هزاران نفر در شهرهای کوچک و روستاها که در طول رود میوز زندگی می کنند خواسته شده تا خانه هایشان را ترک کنند.

سیل در والکنبرگ در نزدیکی مرز بلژیک و آلمان نیز مرکز شهر را فراگرفت و باعث تخلیه چندین خانه سالمندان شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/17714