کد مطلب:17619
تاریخ انتشار:9 تیر 1400 ساعت 10:23
چاپ چاپ

رگبار و رعدوبرق در ۱۶ استان کشور

این وضعیت امروز (۹ تیر) در ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و برخی نقاط فارس و از فردا تا شنبه (۱۹ تا ۱۲ تیر) در خراسان شمالی نیز ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق در ۱۶ استان کشور از امروز (۹ تیر)، از کاهش ۳ تا ۷ درجه دما در استان‌های سواحل دریای خزر و اردبیل طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا شنبه (۹ تا ۱۲ تیر)  رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این شرایط جوی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: این وضعیت امروز (۹ تیر) در ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و برخی نقاط فارس و از فردا تا شنبه (۱۹ تا ۱۲ تیر) در خراسان شمالی نیز ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه یکشنبه (۱۳ تیر) در شمال شرق شاهد رگبار ‌پراکنده خواهیم بود، گفت: دمای هوا از امروز تا جمعه (۹ تا ۱۱ تیر) در استان‌های ساحلی دریای خیز و اردبیل بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و طی این مدت دریای خزر مواج است.

به گفته وی، طی ‌پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ تیرماه)  قسمتی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز ‌جمعه (۱۱ تیرماه) نیز قسمتی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/17619