کد مطلب:16004
تاریخ انتشار:6 فروردین 1400 ساعت 12:17
چاپ چاپ

ممنوعیت عبور کشتی‌های تفریحی از نزدیکی میدان «سن مارکو»

با اعلام دولت ایتالیا از این پس کشتی‌های تفریحی از میدان «سن مارکو» ونیز دور نگه داشته می‌شوند.

با اعلام دولت ایتالیا از این پس کشتی‌های تفریحی از میدان «سن مارکو» ونیز دور نگه داشته می‌شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از گاردین، دولت ایتالیا اعلام کرد از این پس کشتی‌های تفریحی اجازه عبور از نزدیکی میدان «سن مارکو» ونیز را نخواهند داشت و باید در بندر صنعتی این شهر پهلو بگیرند.

دولت ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، وزارت‌خانه‌های مختلف این کشور به اتفاق یکدیگر این تصمیم را برای حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی که نه تنها به ایتالیا بلکه به تمام جهان تعلق دارد اتخاذ کرده‌اند. با این حال متوقف کردن کشتی‌ها در بندر «مارگرا» به جای توقف آن‌ها در مرکز تاریخی ونیز فقط یک راه حل موقتی است.

پیش از آنکه همه‌گیری کرونا صنعت گردشگری را متوقف کند، رفت و آمد کشتی‌های تفریحی در ونیز رونق فراوان داشت و میلیون‌ها بازدیدکننده بیشتر به واسطه این کشتی‌ها از این میراث جهانی یونسکو بازدید می‌کردند.

اما منتقدان به حضور کشتی‌های تفریحی در ونیز، معتقدند این کشتی‌ها نمای خوشی برای شهر ندارند و علاوه بر احتمال وقوع خطرهای ایمنی، فاصله نزدیک آن‌ها به ساختمان‌های تاریخی ونیز برای اکوسیستم آسیب‌پذیر تالاب این شهر نیز تهدید محسوب می‌شوند.

عبور و مرور کشتی‌های تفریحی در راستای اجرای قوانین قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایتالیا به حالت تعلیق درآمده است. بیش از ۱۰۶,۰۰۰ بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» در این کشور جانشان را از دست داده‌اند.

انتهای پیام 


http://www.mohitzist.ir/fa/content/16004