کد مطلب:15953
تاریخ انتشار:25 اسفند 1399 ساعت 15:22
چاپ چاپ

تغییرات اقلیمی بلای جان جنگل‌های زاگرس

جنگل‌های زاگرس جزو اولویت‌های نخست سازمان جنگل‌ها است و دولت برای نجات زاگرس، اولین جلسه شورای سیاستگذاری را به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل داده است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از مشکلات دامنگیر جنگل‌های زاگرس را تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی برشمرد و اظهارکرد: پایین آمدن میزان رطوبت در کف جنگل سبب پیدایش بیماری‌های زغالی در حوزه زاگرس شده است که برای پیشگیری از وقوع آفات هم در حوزه درمان و هم کنترل، بخش‌های تخصصی باید به کمک منابع‌ طبیعی بشتابند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مسعود منصور در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان حفظ نباتات در خصوص پیشگیری و مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی که امروز برگزار شد، گفت: سازمان جنگل‌ها با چالش‌هایی از قبیل قاچاق چوب، تغییر کاربری اراضی به‌ویژه آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی مواجه است و در این زمینه نیازمند همکاری و حمایت سازمان حفظ نباتات است.

وی خاطرنشان کرد: جنگل‌های زاگرس جزو اولویت‌های نخست سازمان جنگل‌ها است و دولت برای نجات زاگرس، اولین جلسه شورای سیاستگذاری را به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل داده است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وجود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از همیاران طبیعت در کشور خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند در زمینه پیشگیری و مبارزه با آفات آموزش‌های لازم را فرابگیرند و به منابع‌ طبیعی کمک کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، منصور تاکید کرد: اینکه تفاهم‌نامه به امضاء رسیده و پیگیری نشود اصلاً صلاح نیست و برای پایداری و حمایت از آن باید دستورالعمل اجرایی تهیه و برای سال ۱۴۰۰ جهت همکاری هدف‌گذاری شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15953