کد مطلب:15937
تاریخ انتشار:23 اسفند 1399 ساعت 14:38
چاپ چاپ

کانون‌های محیط زیست، بازوان مدیریت شهری در رفع معضلات زیست‌محیطی محلات

انصاری با تاکید بر اینکه صرفا توجه به تکالیف دستگاه‌های اجرایی کافی نیست و نیاز است که نقش اثرگذار شهروندان نیز درنظر گرفته شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به نقش موثر شهروندان و کانون‌های محیط زیست محلات در شناسایی و کاهش آسیب‌های محیط زیستی در سطح مناطق ۲۲ گانه بر ضرورت تمرکز رویکرد محله محوری از سوی کانون‌های محیط زیست به عنوان بازوان اجرایی مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شینا انصاری در برنامه گرامیداشت هفته منابع طبیعی که در منطقه ٩ شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به تکالیف و مسئولیت‌هایی که اسناد فرادستی برعهده اداره کل محیط‌ زیست و متناظر آن ادارات محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ٢٢ گانه گذاشته است، گفت: سیستم بازچرخانی در پارکینگ ساختمان منطقه ٩ که با استفاده از فناوری نانو باعث کاهش مصرف آب می‌شود، یکی از اقدامات شاخص خوبی است که به‌صورت پایلوت انجام شده است و می‌تواند نمونه خوبی برای الگوبرداری جهت کاهش مصرف منابع باشد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حوزه محیط زیست شاهد اقدامات شاخص خوبی در سطح این منطقه هستیم که امیدواریم با رویکرد محیط زیستی شهردار منطقه ٩ و با استفاده از ایده‌های خلاقانه و کاربردی این اقدامات گسترش یابند، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه محیط زیست، جلب مشارکت‌های مردمی است.

وی افزود: طبق اصل ۵٠ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست مسئولیت همگانی است که اگر این باور از سال‌های گذشته به‌درستی شکل می‌گرفت، اکنون شاهد این‌ میزان مشکلات محیط زیستی نبودیم. در حقیفت آنچه در شهر دیده می‌شود نتیجه رفتار هریک از ما شهروندان است.

انصاری با تاکید بر اینکه صرفا توجه به تکالیف دستگاه‌های اجرایی کافی نیست و نیاز است که نقش اثرگذار شهروندان نیز درنظر گرفته شود، اظهارکرد: چند سالی است که از تشکیل کانون‌های محیط زیست مناطق به‌عنوان بازوهای اجرایی مدیریت شهری می‌گذرد که این نهادهای مردمی با هدف جلب مشارکت‌های شهروندی در سطح محلات شهر تهران شکل گرفت. به همین منظور برای هرچه فعال‌تر و پویاتر بودن این کانون‌های محیط زیست باید به‌جای تمرکز بر پروژه‌های بزرگ شهری بر رویکرد محله محوری تمرکز کنیم. اقدامات محله محور و جلب مشارکت شهروندان در بهبود وضعیت محیط زیست شهری بسیار اثرگذار است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: امیدواریم با تعاملات دوجانبه و تقویت همکاری‌های فی مابین شهرداری تهران و کانون‌های محیط زیست بتوانیم گام‌های موثرتری برداریم و انتظار داریم با مشارکت فعال کانون‌های محیط زیست محلات و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری تهران، بتوانیم شهری زیست پذیرتر برای شهروندان مهیا کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در ادامه مراسم تقدیر از فعالان محیط زیستی و دبیران کانون های محیط زیستی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با حضور انصاری و موسوی شهردار - منطقه ۹ - برگزار شد.

انتهای ‌پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15937