کد مطلب:15813
تاریخ انتشار:30 بهمن 1399 ساعت 12:32
چاپ چاپ

توفان زمستانی در آمریکا؛ ادامه قطعی برق و افزایش آمار مرگ

میلیون ها نفر در این ایالت، که به ندرت چنین سرمایی را تجربه می کند، برای جبران کمبود برق و مقابله با یخبندان در تقلا بوده اند.

برف و بوران که بخش های وسیعی از آمریکا به خصوص ایالات جنوبی این کشور را در بر گرفته باعث مرگ حداقل ۲۱ نفر شده و همچنان میلیون ها نفر را در خاموشی نگه داشته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در تگزاس قطعی گسترده برق به افزایش شدید تقاضا و فشار بر شبکه برق مربوط می شود.

میلیون ها نفر در این ایالت، که به ندرت چنین سرمایی را تجربه می کند، برای جبران کمبود برق و مقابله با یخبندان در تقلا بوده اند.

پیش بینی می شود شرایط سخت آب و هوایی تا پایان هفته ادامه پیدا کند.

حوادث مرتبط با این توفان زمستانی در تگزاس، لوئیزیانا، کنتاکی، کارولینای شمالی و میزوری باعث مرگ شماری شده است.

سازمان ملی هواشناسی (ان دبلیو اس) گفت تا عصر چهارشنبه شدیدترین بخش توفان از تگزاس گذشته اما ۱۰۰ میلیون نفر همچنان در بخش هایی هستند که در معرض هوای مشابه قرار خواهند گرفت.

به گفته این سازمان درحالی که ۷۱ درصد خاک آمریکا را برف پوشانده انتظار می رود سرمای بی سابقه برای چندین روز دیگر ادامه یابد.

یک کاربر توییتر به نام کریس پرینس نوشت: "من ساکن هوستون هستم، داریم در تگزاس از سرما می میریم. نه برقی هست، نه حرارتی، نه آبی. من چهار فرزند دارم. اصلا چطور این وضع ممکن است؟".

جاش مورگرمن کاربر دیگر توییتر نوشت که دوست او در تگزاس مجبور شده است "اسباب اثاثیه خانه را در شومینه بسوزاند" تا گرم شود.

یکی از مدیران ارشد شرکت "اِرکوت" - شورای تامین قابلیت اعتماد برق تگزاس - به سی ان ان گفت که مردم تگزاس ممکن است تا روز پنجشنبه همچنان خاموشی را تجربه کنند.

دانشمندان تغییر اقلیم را به شماری از رویدادهای شدید آب و هوایی در اطراف جهان از جمله توفندها، موج های گرما و سیل ها مرتبط می دانند.

حوادث مرگبار

در روزهای اخیر حوادث رانندگی، گازگرفتگی در اثر روشن کردن ماشین و ژنراتور در فضای بسته به مرگ شماری منجر شده است.

یک مقام پزشکی در هوستون به تلویزیون محلی، کی پی آر سی- تی وی، گفت: "این یک فاجعه بهداشت عمومی است. مسمومیت با گاز مونواکسید کربن مسلما در هوای سرد اتفاق می افتد، اما نه به این تعداد."

یک کانتی (بخش) از تگزاس بیش از ۳۰۰ مورد مسمومیت در اثر انتشار مونوکسید کربن گزارش کرده است.

دست کم چهار نفر در اثر آتش گرفتن خانه ای در هوستون، که مقام ها گفتند ممکن است در اثر روشن کردن شمع شروع شده باشد، جان باخته اند. در حادثه ای دیگر پلیس گفت اجساد دو مرد را در کنار اتوبانی در هوستون پیدا کرده که تصور می شود از سرما جان باخته باشند

در کارولینای شمالی هم گردباد (تورنادو) سه کشته و ده زخمی به جا گذاشت.

دمای هوا در تگزاس روز یکشنبه به منهای ۱۸ درصد رسید. دو میلیون نفر در این ایالت همچنان برق ندارند.

گِرِگ اَبِت فرماندار تگزاس روز چهارشنبه گفت که برق ۱.۲ میلیون نفر در این ایالت وصل شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15813