کد مطلب:15805
تاریخ انتشار:29 بهمن 1399 ساعت 13:16
چاپ چاپ

ادامه توفان برف و یخ در تگزاس و سایر ایالات جنوبی آمریکا

توفان شدید زمستانی در آمریکا به یخبندان، وزش بادهای بسیار سرد و بارش برف در مناطقی که به ندرت شاهد چنین شرایطی هستند منجر شده است.

توفان شدید زمستانی در آمریکا به یخبندان، وزش بادهای بسیار سرد و بارش برف در مناطقی که به ندرت شاهد چنین شرایطی هستند منجر شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در ایالت جنوبی تگزاس، افزایش شدید مصرف برق به خاموشی گسترده منجر شده است. این ایالت خود را برای توفان بسیار سرد دیگری در ادامه روز سه شنبه آماده می کند.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا (ان دبلیو اس) گفت که بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در معرض این توفان زمستانی هستند.

حداقل ۱۱ نفر جان خود را در حوادث مرتبط با این توفان از دست داده اند. مرگ مردم از جمله در تنسی، تگزاس، کنتاکی و لوئیزیانا گزارش شده است.

در کارولینای شمالی گردباد ناشی از همین توفان صبح سه شنبه سه کشته و ده زخمی به جا گذاشت. مقام ها می گویند عملیات جستجو و نجات در این نقطه ادامه دارد.

این توفان حتی به بخش هایی از شمال مکزیک رسید و صبح دوشنبه باعث قطع برق بیش از چهار میلیون خانه و کسب و کار در آنجا شد.

در تگزاس چه می گذرد؟

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اضطراری بودن وضعیت تگزاس را تایید کرد که به معنی آزاد شدن کمک های فدرال است. تگزاس شاهد رکورد سرما در ۳۰ سال اخیر بوده است به طوری که دما در برخی نقاط روز یکشنبه به منهای ۱۸ درجه سانتیگراد رسید.

مصرف بالا در این ایالت باعث نارسایی شبکه برق شده است. خاموشی های گسترده در برخی نواحی اعمال شده تا برق مورد نیاز بیمارستان ها، پلیس و ایستگاه های آتش نشانی قطع نشود.

در مجموع برق ۴.۳ میلیون نفر در تگزاس قطع شده است.

این بحران روز یکشنبه با از مدار خارج شدن تقریبا نیمی از ظرفیت تولید برق توربین های بادی بدتر شد. انرژی باد دومین منبع بزرگ برق در این ایالت است.

یخ زدن جاده ها هم به یک رشته حوادث رانندگی دامن زد و از مردم خواسته شده در صورت امکان سفر نکنند.

در هوستون، تقریبا ۱۲۰ تصادف جاده ای فقط در روز یکشنبه گزارش شد. کوبیدن صفی از خودروها در یک بزرگراه عمده در اکلاهماسیتی در روز یکشنبه چندین کامیون را به آتش کشید.

فرودگاه بین المللی جورج بوش در هوستون و فرودگاه هابی این شهر هر دو تا عصر سه شنبه تعطیل شدند.

مجلس ایالتی هم تعطیل شده و گِرِگ اَبِت فرماندار ایالت از مردم خواسته است در این شرایط شدید آب و هوایی هوشیار باشند.

خانه ها در تگزاس معمولا از عایق بندی لازم برای هوای سرد برخوردار نیستند، بنابراین با از کار افتادن سیستم گرمایشی، دمای خانه ها به سرعت به صفر می رسد و امکان ترکیدن لوله های یخ زده هم وجود دارد.
مقام ها در هوستون می گویند که دو عضو یک خانواده در اثر انتشار گاز کربن مونوکسید مرده اند که بعد از روشن کردن خودرو در گاراژ برای گرم کردن خانه است.

در شهر ابیلین با ۱۲۵ هزار سکنه آب خانه ها قطع شد که به دلیل قطع برق مرکز تصفیه آب شهر بود.

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس دما در شهر دالاس سردتر از شهر آنکوراژ آلاسکا بوده است.

سازمان ملی هواشناسی گفت که این شرایط غیرعادی ناشی از یک "گریز قطبی" از جایی درست بالای مرز آمریکا با کانادا و ورود آن به آمریکاست.

در بخش هایی از آمریکا با میلیون ها نفر جمعیت نسبت به ادامه توفان زمستانی هشدار داده شده است و انتظار ثبت رکوردهای بیشتر می رود.

سازمان هواشناسی گفت: "در جریان این گریز قطبی حداکثر و حداقل دمای روزانه در صدها جا شکسته شده و خواهد شد."
سازمان هواشناسی روز سه شنبه گزارش داد که هم اکنون ۷۳ درصد آمریکا را برف پوشانده است.

در لوئیزیانا برخی مقام های محلی برای دور نگاه داشتن مردم از جاده های یخ زده مقررات منع تردد اعلام کرده اند. این ایالت قطعی برق و اختلال در تردد را تجربه می کند.

ایالت اورگان در غرب آمریکا هم شاهد توفان یخ بوده است و برق تقریبا ۲۵۰ هزار خانه و کسب و کار در روز سه شنبه قطع شد. این ایالت تابستان امسال شاهد آتش سوزی های شدید بود.

فرماندار ایلینوی هم بعد از سفیدپوش شدن این ایالت در روز سه شنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15805