کد مطلب:15792
تاریخ انتشار:27 بهمن 1399 ساعت 12:46
چاپ چاپ

پایش هوشمند تالاب بین المللی قوری گل

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از پایش هوشمند تالاب بین المللی قوری گل توسط دوربین های مدار بسته پیشرفته خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از پایش هوشمند تالاب بین المللی قوری گل توسط دوربین های مدار بسته پیشرفته خبر داد؛ این تالاب زیستگاه زادآوری گونه‌های مهم و در خطر انقراض پرندگان آبزی از جمله اردک سرسفید و اردک مرمری است و به عنوان یکی از تالاب‌های سایت کنوانسیون رامسر ثبت شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حسن عباس نژاد، تاکید کرد: پایش و مدیریت هوشمند مناطق در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست است و در این مسیر، حفاظت محیط زیست استان نیز از تمامی ظرفیت های لازم بهره می برد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه حفاظت شده قوری گل در سال ۱۳۵۴ به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر ثبت شده است، تصریح کرد: این منطقه در سال ۱۳۷۳ جزء مناطق شکار ممنوع بوده و به دلیل اهمیت اکولوژیکی بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیربنائی دولت) در سال 1390،  با مساحت ۵۵۰ هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقاء یافته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از پاسگاه محیط بانی منطقه حفاظت شده قوری گل گفت: این منطقه علاوه بر حفاظت فیزیکی توسط محیط بانان با دوربین های مدار بسته نیز به صورت هوشمند کنترل و پایش می شود.

عباس نژاد یادآور شد: تالاب قوری گل به دلیل پذیرا بودن فصلی شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر، حائز اهمیت ملی و بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه درصدد توسعه پایش هوشمند مناطق تحت مدیریت هستیم، گفت: در این مسیر، طرح های لازم در دست تدوین است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به کمبود تعداد محیط بانان نسبت به استاندارد جهانی، گفت: در سال های اخیر برنامه های خوبی در سازمان حفاظت محیط زیست برای جذب نیرو و تخصیص اعتبار در دست اجرا است بنابراین امیدواریم بتوانیم نسبت به جذب نیرو و تجهیزات محیط بانان گام های خوبی بر داریم.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15792