کد مطلب:15777
تاریخ انتشار:25 بهمن 1399 ساعت 12:52
چاپ چاپ

آلمان مرزهایش را به روی مسافران غیرآلمانی چک و اتریش می‌بندد

از یک‌شنبه ۱۴ فوریه، مسافران ورودی به آلمان از جمهوری چک، منطقه تیرول اتریش و اسلواکی کنترل می‌شوند.

از یک‌شنبه ۱۴ فوریه، مسافران ورودی به آلمان از جمهوری چک، منطقه تیرول اتریش و اسلواکی کنترل می‌شوند. تنها کسانی که شهروند آلمان هستند یا در آلمان زندگی می‌کنند اجازه ورود به این کشور را دارند آن هم بعد از تست کرونا.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش یافته کرونا در برخی کشورهای اروپایی، دولت آلمان مقررات سختگیرانه‌تری برای ورود مسافران از دو کشور اتریش و جمهوری چک وضع کرده است.

از روز یک‌شنبه  ۱۴ فوریه تنها شهروندان آلمان و کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، کارگران فصلی کشاورزی و کادر درمانی اجازه ورود به آلمان از منطقه تیرول اتریش و جمهوری چک را خواهند داشت.

همسران و شرکای زندگی ثبت‌شده، کودکان زیر ۱۸ سال و والدین کودکان زیر ۱۸ سال غیر آلمانی تنها زمانی اجازه ورود به آلمان از دو کشور اتریش و چک را خواهند داشت که همراه وابستگان آلمانی خود باشند.
در عین حال سفر به آلمان برای این افراد تنها در صورت ارائه دلیل موجه مجاز است، مثل فوت یکی از اقوام یا دلایل انسانی.

رانندگان کامیون و سایر کارکنان بخش حمل و نقل کالا، از ممنوعیت ورود به آلمان مستثنی هستند.
علاوه بر این تمامی کسانی که اجازه ورود به آلمان را دارند، باید تست کرونا بدهند و تا مشخص شدن پاسخ آن در قرنطینه بمانند.

برخی از مناطق تیرول از این محدودیت مستثنی شده‌اند مثل منطقه لینتس، یونگ هولتس و ریستال.

محدودیت در برنامه قطارها
راه آهن سراسری آلمان از روز یک‌شنبه ۱۴ فوریه حرکت قطارها به منطقه تیرول اتریش و جمهوری چک را متوقف می‌کند. راه‌آهن دولتی چک نیز حرکت قطارهایی را که در مسیرشان از مرز عبور می‌کنند، موقتا متوقف کرده است.

راه‌آهن سراسری آلمان اعلام کرده که حرکت قطارهای دورپیما به سمت تیرول از جمله قطار سریع‌السیر مونیخ-اینسبروک-ورونا، و نیز قطار سریع السیر هامبورگ-برلین-پراگ متوقف می شوند.

راه‌آهن دولتی چک نیز اعلام کرده که حرکت قطار اکسپرس پراگ به مونیخ و نیز قطار عادی مسیر R29 بین چب و نورنبرگ موقتا متوقف می‌شوند.

اسلواکی هم جزو مناطق پرخطر است

بنا بر آخرین اطلاعات، ویروس جهش یافته کرونا در اسلواکی هم بسیار گسترش داشته است. به همین دلیل خطوط هواپیمایی، اتوبوس‌های دورپیما و قطارها از روز یکشنبه ۱۴ فوریه اجازه ندارند مسافری را از این کشور به آلمان منتقل کنند.

در این محدودیت نیز شهروندان آلمان و کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند مستثنی شده‌اند.

مسافران ورودی به آلمان از اسلواکی نیز باید پیش از ورود به خاک آلمان تست کرونا بدهند.

هشدار نسبت به اختلال در حمل و نقل مواد ضروری

پس از اعلام محدودیت رفت و آمد در برخی مرزهای آلمان با کشورهای همسایه، شرکت‌های حمل و نقل و نیز صنایع خودروسازی این کشور نسبت به ایجاد اختلال در حمل و نقل کالا هشدار دادند.

رییس اتحادیه حمل کالا انتقاد کرده که اجباری بودن تست کرونا برای رانندگان کامیون تصمیمی است که بدون یک استراتژی قابل اجرا اتخاذ شده است. او گفته هرکسی که این تست را قبل از ورود به آلمان برای رانندگان کامیون الزامی کرده، باید محل انجام تست را هم مشخص کند.
علاوه بر این او هشدار داده که این مسئله باعث می‌شود نه تنها قفسه سوپرمارکت‌ها خالی بماند بلکه خطوط تولید بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی‌ها متوقف شود چرا که قطعات اولیه به آنها نمی‌رسد.

مدیر اتحادیه خودروسازان آلمان نیز در اظهار نظر مشابهی گفته وقتی مواد اولیه موجود نباشند، خطوط اولیه تولید بعد از چند ساعت متوقف می شوند.

این دو مقام پیشنهاد کرده‌اند که تا زمانی که مراکز کافی برای انجام تست کرونا در مرزها وجود ندارد، تست سریع که نیازی به گواهی پزشک ندارد و هرکس می‌تواند خودش آن را انجام دهد از رانندگان کامیون پذیرفته شود.

دفاع مقامات از محدودیت‌های مرزی
ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان پیشتر تشریح کرده بود که این مقررات بسیار سخت و پذیرش آنها دردناک است اما  تا زمانی که شیوع ویروس جهش یافته نیز تحت کنترل قرار گیرد، برای مدتی محدود اجتناب ناپذیرند.
به گفته او حتی ممکن است در روزهای آینده کشورهای همسایه بیشتری مشمول کنترل مرزی شوند. با این حال اشپان تاکید کرده که دولت آلمان با توجه به تبادلات مهم مرزی با کشورهای همسایه هرگونه مقررات و محدودیتی را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیر موسسه روبرت کخ  نیز که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر بهداشت شرکت داشت تاکید کرد که ویروس جهش یافته کرونا در آلمان گسترش یافته و او بر این نظر است که شیوع آن بیشتر هم خواهد شد.
مارکوس زودر، نخست وزیر بایرن نیز گفته کنترل مرز با اتریش و چک امری ناگزیر است. او در عین حال تاکید کرده که آلمان طرفدار اروپای آزاد است اما در دوران پاندمی امنیت در بالاترین اولویت قرار دارد.

او به کسانی که به دلایل شغلی در مرز کشورها در رفت و آمدند، قول داده که به زودی یک راه حل عملی برای آنها اعلام خواهد شد.
نخست وزیر زارلند که در مرز فرانسه قرار دارد نیز گفته امکان کنترل مرزی بین آلمان و فرانسه و آلمان و لوگزامبورگ وجود دارد. به گفته او اگر تفاوت چشمگیری میان آمار مبتلایان جدید بین آلمان با این کشورها پدید آید، چاره دیگری جز کنترل مرزی باقی نمی‌ماند.

در حال حاضر وضعیت یکی از مناطق فرانسه که در مرز آلمان قرار دارد بحرانی است. در منطقه موزل تنها در چهار روز گذشته بیش از ۳۰۰ مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا گزارش شده است. این ویروس‌ها از نوع افریقای جنوبی و برزیلی بوده‌اند.

نخست وزیر ایالت راینلند فالس آلمان که با این منطقه فرانسه هم مرز است گفته در صورت بحرانی شدن اوضاع در موزل، ممکن است مرز تحت کنترل قرار بگیرد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15777