کد مطلب:15767
تاریخ انتشار:23 بهمن 1399 ساعت 10:37
چاپ چاپ

آمار مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا در آلمان رو به افزایش است

بر اساس آخرین آزمایش‌های انجام شده توسط موسسه روبرت کخ آلمان، میزان ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا رو به افزایش است.

بر اساس آخرین آزمایش‌های انجام شده توسط موسسه روبرت کخ آلمان، میزان ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا رو به افزایش است. در حال حاضر ۱۲ درصد کسانی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند به ویروس جهش یافته کرونا آلوده بودند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، موسسه روبرت کخ آلمان برخی از داده‌های مبتلایان به کرونا را که مشکوک به ابتلا به ویروس جهش یافته بودند مورد آزمایش قرار داده است. این بررسی نشان داده که تعداد کسانی که به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا هستند دو برابر شده است.

در آخرین هفته ماه ژانویه  تنها پنج درصد مبتلایان آزمایش‌شده به گونه جهش یافته ویروس کرونا آلوده بودند ولی در هفته اول فوریه این رقم به ۱۲ درصد رسید.

در آخرین هفته ماه ژانویه تعداد ۳۰ هزار و ۳۴۸ تست مثبت کرونا مورد آزمایش قرار گرفت که در۱۵۲ مورد آنها ویروس جهش یافته B.1.1.7 و در ۹۳ مورد دیگر گونه جهش یافته آفریقای جنوبی B.1.351 دیده شد.

در اولین هفته ژانویه ۲۳ هزار و ۵۳۰ تست مثبت کرونا بررسی شد و در میان آنها ۲۶۴۲ مورد گونه بریتانیایی B.1.1.7 ویروس کرونا و ۱۹۰ مورد نیز ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی B.1.351 مشاهده شد.

موسسه روبرت کخ گفته امکان این که این داده‌ها درست و دقیق نباشند، وجود دارد چرا که تمامی آزمایشگاه‌ها در سراسر آلمان در این بررسی مشارکت نکردند. علاوه بر این تنها نتایج تست کرونایی که مشکوک به ویروس جهش یافته بودند مورد بررسی قرار گرفتند. در نتیجه تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا که در این بررسی‌ها اعلام شده می‌تواند بیشتر از رقم واقعی  باشد.

درصد خطای این تحقیق را اما موسسه روبرت کخ نتوانسته مشخص کند.

ویروسی با قدرت سرایت بیشتر

در هفته‌های گذشته ویروس جهش یافته کرونا در شهرهای متعددی  گسترش پیدا کرد. دو ویروس جهش یافته کرونا قدرت سرایت بیشتری از نوع قدیمی این ویروس دارند و در نتیجه می‌توانند سریعتر پخش شوند. به عنوان مثال دانمارک اعلام کرده که تا اوایل ماه مارس (ماه آینده میلادی) ۸۰ درصد مبتلایان جدید کرونا با ویروس B.1.1.7 به بیماری کووید ۱۹مبتلا می‌شوند.

به همین دلیل محققان دانمارکی بررسی کرده‌اند که ویروس جهش یافته تا چه حد مسری‌تر از ویروس قبلی است. بر اساس تحقیقات آنها در حالی که در حال حاضر رقم سرایت ویروس کرونا در دانمارک زیر قوانین شدید محدودکننده کمتر از یک است (یعنی هر بیمار کمتر از یک نفر دیگر را مبتلا می‌کند) محققان تخمین ‌زده‌اند که این رقم با ویروس بریتانیایی ۱.۱۴ خواهد بود و این بدان معناست که ویروس جهش یافته علیرغم تعطیلی‌ها گسترش خواهد یافت.

موسسه روبرت کخ در پاسخ پرسش سایت تاگس شاو گفته چنین بررسی‌ای تا کنون در آلمان انجام نشده اما مسلم است که این موسسه و دیگر نهادهای تحقیقاتی  این موضوع  را زیر نظر دارند.

تعداد مبتلایان جدید رو به کاهش است

در ۲۴ ساعت منتهی به صبح روز پنج شنبه ۱۱ فوریه ۱۰ هزار و ۲۳۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آلمان ثبت شدند. این رقم پنج شنبه گذشته ۱۴ هزار و ۲۱۱ نفر بود.

 در همین مدت ۶۶۶ نفر بر اثربیماری کووید ۱۹ یا در حالی که  مبتلا به این بیماری بودند فوت کرده‌اند. پنج شنبه گذشته ۷۸۶ نفر در عرض ۲۴ ساعت فوت کرده بودند.

از ابتدای پاندمی تا کنون بالاترین رقم ثبت شده مبتلایان جدید مربوط به روز ۱۸ دسامبر با ۳۳ هزار و ۷۷۷ نفر بود.

بالاترین آمار مرگ و میر در اثر کرونا در ۲۴ ساعت نیز در روز ۱۴ ژانویه با ۱۲۴۴ فوت شده ثبت شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15767