کد مطلب:15760
تاریخ انتشار:21 بهمن 1399 ساعت 17:23
چاپ چاپ

۱۵ میلیون زنبور، قربانیِ قوانین برگزیت

از اول ژانویه، تنها واردات زنبورهای ملکه به انگلیس مجاز است. البته در مورد ورود انواع دیگر زنبورها از طریق ایرلند شمالی هنوز ابهاماتی وجود دارد.

یک زنبوردار انگلیسی که در تلاش برای آوردن ۱۵ میلیون زنبور عسل به این کشور است، می‌گوید به او گفته شده که احتمالا به دلیل قوانین برگزیت این زنبورها توقیف و سوزانده می‌شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پاتریک مورفت، مدیر یک شرکت تجهیزات زنبور عسل قصد دارد این نوزادان زنبور ایتالیایی را به تجارت خود در «کنت» وارد کند و از این طریق به گرده‌افشانی محصولات ارزشمند کشاورزان در انگلیس کمک نماید.

اما قوانین جدیدی که پس از خروج انگلیس از بازار واحد اروپا و اتحادیه گمرک تصویب شده است به این معناست که واردات انواع خاصی از زنبورها به این کشور ممنوع است.

از اول ژانویه، تنها واردات زنبورهای ملکه به انگلیس مجاز است. البته در مورد ورود انواع دیگر زنبورها از طریق ایرلند شمالی هنوز ابهاماتی وجود دارد.

این زنبوردار در تلاش برای برداشتن قانون منع واردات، ترتیبی فراهم کرده است تا واردات معمول ۱۵ میلیون زنبور عسل از طریق ایرلند شمالی و در ماه آوریل صورت گیرد، اما به وی هشدار داده‌اند که به رغم کوشش‌هایش، ممکن است تمام زنبورها از بین بروند.

به گزارش ایندیپندنت، او که در پی اجرایی شدن این قانون خسارت قابل توجهی می بیند از دولت بوریس جانسون برای حل و فصل این مشکلات تقاضای کمک کرده است.

این قوانین در حالی مطرح می شود که بنابر هشدار کارشناسان، این حشره حیاتی و مفید برای حفظ محیط زیست و تنوع زیستی بر سیاره زمین، به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15760