کد مطلب:1575
تاریخ انتشار:3 بهمن 1393 ساعت 20:17
چاپ چاپ

مشارکت مردم در ساماندهی زباله شمال کشور ضروری است

آمادگی سازمان حفاظت محیط زیست برای کمک به تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای استان های ساحلی خزر

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شوراهای شهر و روستا در استان های ساحلی خزر هر چه سریعتر طرح جامع مدیریت پسماند خود را تهیه کنند .
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شوراهای شهر و روستا در استان های ساحلی خزر هر چه سریعتر طرح جامع مدیریت پسماند خود را تهیه کنند .

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،سعید متصدی روز چهارشنبه درحاشیه نشست تبیین راهبردهای کلان دولت در مدیریت پسماندهای ساحلی شمالی با تاکید بر تفکیک از مبداء در استان مازندران، با تاکید بر اینکه کلید حل مشکل پسماند در استان های حاشیه خزر مشارکت مردمی است، گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء باید با فراهم کردن زیر ساخت های لازم در استان های ساحلی خزر اجرایی شود که در این راستا شهروندان باید آموزش های لازم را فرا گیرند .

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات اصلی استان های شمالی حجم بالای پسماند است، افزود: قطعا با اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء و مشارکت مردم و شوراهای شهر و روستا شاهد کاهش قابل توجه حجم پسماندهای قابل دفن خواهیم بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از کمپوست و زباله سوزها را از دیگر اقدامات کمکی در راستای کاهش حجم زباله دفن شده برشمرد.

متصدی از شوراهای شهر و روستا در سه استان ساحلی خزر خواست به منظور بهره گیری از اعتبارات صندوق ملی توسعه و سایر کمک های دولت در زمینه مدیریت پسماند، هر چه سریعتر طرح جامع مدیریت پسماند خود را تدوین و تصویب کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز آمادگی دارد تا در تدوین این طرح به شوراهای شهر و روستا کمک کند.

http://www.mohitzist.ir/fa/content/1575