کد مطلب:1574
تاریخ انتشار:3 بهمن 1393 ساعت 20:11
چاپ چاپ

ورود روزانه 1500متر مکعب شیرابه زباله های کشور به طبیعت

ممنوعیت دفن غیربهداشتی پسماند در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از سال آینده

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: روزانه 1500متر مکعب شیرابه زباله های کشور وارد طبیعت می شود.
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه 80 درصد پسماندها در کشور، دفن می شود، گفت: روزانه 1500متر مکعب شیرابه زباله های کشور وارد طبیعت می شود.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،نوذرپور در نشست تبیین راهبردهای کلان دولت در مدیریت پسماندهای ساحلی شمالی با تاکید بر تفکیک از مبداء، در استان مازندران، گفت: بر اساس قانون از سال آینده هرگونه دفن غیر بهداشتی پسماند در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت خصوصا شهرهای ساحلی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مشکل ساماندهی پسماند را در کشور حل نکرده ایم و تنها به دنبال آخرین راهکار یعنی زباله سوز رفته ایم، افزود: حلقه نخست مدیریت پسماند، تفکیک از مبداء است و در این راستا باید آموزش و فرهنگسازی را در دستور کار جدی قرار دهیم.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه 80 درصد پسماندها در کشور، دفن می شود، اضافه کرد: از این میزان تنها 45 درصد به صورت بهداشتی دفن می شود و از سوی دیگر روزانه 1500متر مکعب شیرابه زباله های کشور وارد طبیعت می شود که این امر باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

نوذرپور به موضوع زباله سوزها اشاره کرد و گفت: هر گونه اقدام جدیدی برای احداث زباله سوز در سه استان ساحلی خزر باید مبتنی بر مطالعه و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید ظرف پنج سال آینده حداقل 30 درصد پسماندهای کشور تفکیک از مبداء و 60 درصد نیز بازیافت شوند.

http://www.mohitzist.ir/fa/content/1574