کد مطلب:15712
تاریخ انتشار:14 بهمن 1399 ساعت 11:23
چاپ چاپ

توفان برف شمال‌شرق آمریکا را فرا گرفت؛ نیم‌متر برف برای نیویورک و بوستون

نیویورک و نیوجرسی هر دو اعلام وضعیت فوق‌العاده کرده‌اند.

با مستقر شدن یک جبهه زمستانی در سواحل شرق آمریکا، بارش برف که از روز یکشنبه در این مناطق آغاز شده بود شدت گرفته و در مناطقی از ایالت‌های نیوجرسی، نیویورک و کانتیکت حتی به متوقف شدن واکسیناسیون کرونا انجامیده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صدها پرواز در نیویورک و بوستون لغو شده و تندباد با سرعت ۸۰ کیلومتر بوران برف را که در برخی از نقاط ارتفاع آن به ۶۰ سانتیمتر رسیده به یک پدیده جوی اضطراری بدل کرده است.

نیویورک و نیوجرسی هر دو اعلام وضعیت فوق‌العاده کرده‌اند.

تندباد علاوه بر بوران برف، سطح آب در مناطق ساحلی نیویورک و نیوجرسی را بالا آورده و برخی از جاده‌ها را مسدود کرده و در نقاط دیگر سیلاب به راه انداخته است.

در نیویورک سفرهای غیرضروری در سطح شهر ممنوع شده و فیلیپ مورفی، فرماندار نیوجرسی از تعلیق حرکت ناوگان اتوبوسرانی و قطارها خبر داده است.


سرمای هوا و اختلال در تردد خودروها همچنین بر ادامه تزریق واکسن کووید۱۹ در شرق آمریکا هم تاثیر گذاشته است به طوری که در کانتیکت، نیوجرسی، رود آیلند، فیلادلفیا، نیویورک و حتی بخش‌هایی از واشنگتن دی‌سی، نوبت‌های تزریق واکسن لغو شده است.

در نیویورک که بهار امسال کانون اصلی کرونا در جهان شده بود، تمام نوبت‌های تعیین شده برای تزریق واکسن تا فردا، سه‌شنبه دوم فوریه، لغو شده چرا که بیل دبلاسیو، شهردار، گفته برای افراد مسن تردد در این وضعیت جوی ایمن نیست.

بارش برف چند روز پیش کرانه غربی آمریکا را هم که معمولا به ندرت برف را تجربه می‌کند، سفیدپوش کرد به طوری که در برخی از نقاط کالیفرنیا ارتفاع برف به حدود ۲ متر رسید.

در واشنگتن دی‌سی، پایتخت، که بارش برف از روز گذشته، یکشنبه ۳۱ ژانویه، آغاز شده و بسیاری توانستند در پارک‌ها به تفریحات زمستانی بپردازند، روز دوشنبه باران یخ و بارش برف ادامه یافت.

این وضعیت حتی موجب شده که جو بایدن و کابینه تازه او بر سر تدابیر احتیاطی برای مقابله با توفان زمستانی مشورت کنند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15712