کد مطلب:15704
تاریخ انتشار:13 بهمن 1399 ساعت 11:29
چاپ چاپ

صدور اسناد تک برگ برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی ورامین

در راستای اجرای طرح جامع کاداستر از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین اسناد تک برگ کاداستری صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های قرچک و ورامین گفت: در راستای اجرای طرح جامع کاداستر از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین اسناد تک برگ کاداستری صادر شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، اصغر سپه‌وند با بیان اینکه اراضی ملی شهرستان ورامین حدود ۲۲۰ هزار هکتار است، گفت: با تعامل و همکاری فی مابین اداره ثبت و منابع طبیعی و عزم جدی که هر دو دستگاه منابع طبیعی و ثبت اسناد دارند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این میزان صدور اسناد تک برگ به ۱۸۰هزار هکتار برسد.

وی اجرای طرح کاداستر را اقدامی مهم و پیشگیری کننده از پدیده زمین‌خواری بر شمرد و یادآور شد: با ضریب امنیتی بالایی که طرح کاداستر دارا است، با اجرای این طرح علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد و سوء استفاده از این اراضی به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران سپه‌وند از افتتاح پروژه ۲۰۰ هکتاری احداث هلالی‌های آبگیر در دهه فجر نیز خبرداد و خاطر نشان کرد: این پروژه که با هدف احیای مراتع و ذخیره نزولات آسمانی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در مراتع حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین به مرحله اجرا درآمده در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود و به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15704