کد مطلب:1570
تاریخ انتشار:3 بهمن 1393 ساعت 17:13
چاپ چاپ

مجبور به تعامل با دامگاه داران هستیم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: اداره محیط زیست استان مازندران در تعامل با دامگاه داران در تلاش است تا از صید غیر مجاز در فریدونکنار جلوگیری کند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: اداره محیط زیست استان مازندران در تعامل با دامگاه داران در تلاش است تا از صید غیر مجاز در فریدونکنار جلوگیری کند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران با اشاره به عملیات جمع آوری تفنگ‌های شکاری در بابلسر منطقه عزیزک اظهار کرد: در  این عملیات 24 قبضه اسلحه کشف و حدود 300 لاشه پرنده از شکارچیان ضبط شد.

وی افزود: در این عملیات تنش‌های اجتماعی بسیاری به وجود آمد که خوشبختانه موفق شدیم آن را به خوبی مهار کنیم.

آهنگری با تاکید بر اینکه اداره محیط زیست استان مازندران برای عده‌ای از دامگاه داران پروانه شکار صادر کرده است، بیان کرد: تالاب‌های تشکیل شده در بابلسر و فریدونکنار همگی مصنوعی هستند و براساس یک سنت قدیمی از 300سال پیش توسط دامگاه داران تشکیل می‌شوند.

فرمانده  یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران تاکید کرد: اداره محیط زیست استان مازندران در تعامل با دامگاه داران در تلاش است تا از صید غیرمجاز در فریدونکنار جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه اگر به دامگاه داران فشار بیاورند آن‌ها تالاب‌ها را خشک می‌کنند، تصریح کرد: زمین‌هایی که بر روی آن‌ها آب جمع می‌شود متعلق به کشاورزان است و اگر آن‌ها بخواهند می‌توانند به راحتی زیستگاه پرندگان مهاجر را از بین ببرند و به کشت برنج بپردازند.

آهنگری با اشاره به مهاجرت درنای سیبری به تالاب های سرخرود بیان کرد: بالغ بر 5000 قو مهاجر در این به فصل به مازندران سفر می‌کنند که همگی بر روی همین تالاب ها فرود می‌آیند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: صید سنتی و همراه با مجوز برای محیط زیست قابل قبول است اما اداره محیط زیست استان مازنداران به شدت با شکارچیان متخلف برخورد می‌کند.

وی در پایان گفت: معمولا روزهای پنج‌شنبه و جمعه به صورت ضربتی به مقابله با شکارچیان متخلف می‌پردازیم و آنها را به مراجع قانونی تحویل می‌دهیم.

منبع:  باشگاه خبرنگاران

http://www.mohitzist.ir/fa/content/1570