کد مطلب:15672
تاریخ انتشار:7 بهمن 1399 ساعت 13:20
چاپ چاپ

افزایش 78 درصدی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از افزایش 78 درصدی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در این استان خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از افزایش 78 درصدی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: در آخرین جلسه شورای عالی محیط زیست کشور که عصر روز دوشنبه 6/11/99 به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سایر اعضای شورا در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد؛ مصوباتی مطرح و به تصویب شورا رسید.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: از جمله مهمترین مصوبات جلسه شورای عالی محیط زیست، ارتقاء سطح مناطق شکار و صید ممنوع قالی کوه و شادابکوه لرستان به مناطق حفاظت شده بود .

وی با اشاره به نقش مناطق تحت مدیریت در حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی گفت: با این مصوبه، منطقه قالی کوه به مساحت 112 هزار هکتار که کریدوری حساس مابین اشترانکوه و سایر زیستگاههای استان می باشد و منطقه شادابکوه به مساحت 25 هزار هکتار که زیستگاهی مهم برای گونه ارزشمند و اندمیک سمندر لرستانی محسوب می شود به مناطق حفاظت شده ارتقاء سطح یافتند.

فتحی گفت: با این مصوبه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در لرستان به میزان 78 درصد افزایش یافته و به مجموع 313000 هکتار رسید که حدود 6/10 درصد مساحت استان را شامل می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با تشکر از مساعدت ریاست محترم سازمان جناب آقای دکتر کلانتری و همکاری معاونت های سازمان حفاظت محیط زیست به خصوص معاونت محیط طبیعی سازمان، مدیریت ارشد استان، دستگاههای مربوطه بالاخص اداره کل منابع طبیعی و سازمان صمت استان، دوستداران محیط زیست و پرسنل اداره کل محیط زیست لرستان جهت به ثمر رسیدن این امر مهم، اظهار امیداوری نمود که در آینده ای نزدیک شاهد اضافه شدن مناطقی دیگری از استان به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست باشیم.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15672