کد مطلب:15669
تاریخ انتشار:7 بهمن 1399 ساعت 10:07
چاپ چاپ

تولید برق از انرژی پاک در اروپا بیشتر از سوخت‌های فسیلی شد

طبق یک گزارش تازه منتشر شده در آلمان و بریتانیا برای نخستین بار تولید برق از انرژی پاک در اروپا بیشتر از سوخت‌های فسیلی شده است.

طبق یک گزارش تازه منتشر شده در آلمان و بریتانیا برای نخستین بار تولید برق از انرژی پاک در اروپا بیشتر از سوخت‌های فسیلی شده است. اروپا در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری هنگفتی در عرصه انرژی تجدید‌پذیر کرده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نتیجه مطالعه مشترک موسسه تحقیقاتی"Ember" از بریتانیا و "Agora Energiewende" از آلمان نشان می‌دهد که برای نخستین بار در اروپا برق بیشتری از انرژی‌های تجدیدپذیر حاصل شده است تا سوخت‌های فسیلی.

طبق این گزارش انرژی تجدیدپذیر حاصل شده از باد، خورشید، نیروگاه‌های آبی در سال گذشته ۳۸ درصد تولید برق اروپا را تشکیل می‌داده در حالی که ذغال‌سنگ یا گاز فقط ۳۷ درصد را تشکیل می‌داده است.
در این گزارش همچنین آمده است که تولید برق بیشتر از انرژی پاک نسبت به سوخت‌های فسیلی تحول مهمی در استفاده اروپا از انرژی تجدید‌پذیر شمرده می‌شود.

بر اساس این گزارش سال گذشته به ویژه نیروگاه‌های ذغال‌سنگ اروپایی برق کمتری تولید کرده‌اند. مقدار تولید برق این نیروگاه‌ها در مقایسه با سال ۲۰۱۵ تقریبا نصف شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15669