کد مطلب:15652
تاریخ انتشار:4 بهمن 1399 ساعت 13:18
چاپ چاپ

مراسم روز جهانی تالاب‌ها در استان‌های تالابی برگزار می‌شود

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مناسبت پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر در بهمن ماه برگزار می شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مناسبت پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر در بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،  احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: روز جهانی تالاب‌ها همانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد ولی با این تفاوت که امسال برای پنجاهمین سال کنوانسیون جهانی رامسر نیز ویژه‌برنامه خاصی نیز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در روز ۱۴ بهمن ماه روز جهانی تالاب‌ها در بیشتر استان‌هایی که دارای تالاب هستند، ویژه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است همچنین شبکه زیستی کشور به کمک سازمان‌های غیردولتی در سراسر کشور یک سری فعالیت ها و جشنواره‌هایی برای گرامیداشت این روز پیش‌بینی کرده‌اند.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در کنار گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها در روز ۲۸ بهمن ماه برنامه‌های خاصی برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر برگزار خواهد شد که در این ویژه برنامه دعوت از مراجع بین‌المللی به صورت مجازی در این مراسم و به‌صورت محدود و مدیریت شده با حفظ دستورالعمل های بهداشتی  و حضور حداکثری در سطح کشور و جهان به‌صورت مجازی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این مراسم از  قهرمانان تالاب نیز قدردانی به عمل خواهد آمد و تمبری به عنوان یادبود پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسررونمایی خواهد شد.

نقش و اهمیت خوریات در زادآوری آبزیان برای خلیج فارس بسیار مهم است

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور چهارشنبه (اول بهمن ما) در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و سواحل خور موسی بر حفظ و اهمیت سیستم‌های آبی تاکید کرد.


در جریان این بازدید احمدرضا لاهیجان زاده خوریات را یکی از مهمترین اکوسیستم‌های طبیعی و موهبت الهی دانست و گفت: خوریاتی که در برخی از مناطق کشور وجود دارند ، با اتصال به دریا  مامن و ذخیره گاهی برای زاد آوری آبزیان محسوب می‌شوند و دارای  اهمیت زیادی هستند.

معاون دریایی و تالاب سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌هایی که در صنایع پتروشیمی بازدید شد، اشاره کرد و گفت: روند رو به رشدی در زمینه محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی در جریان است که اگر این روند استمرار داشته باشد، درپنج سال آینده بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی منطقه حل خواهند شد.

وی ادامه داد: نگاه مجموعه ویژه اقتصادی پتروشیمی یک نگاه مترقی است و به دنبال اجرای پروژه‌هایی به‌روز در حوزه صنعت و محیط زیست هستند و برخی از این پروژه‌ها در کشور برای اولین بار انجام می‌شد و در دنیا جزو پروژه‌های جدید است و برخی از این پروژه‌ها نیز به نتیجه رسیده است و یا از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند.

لاهیجان‌زاده  به برخی از آن‌ها از جمله به پروژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از بهترین پروژه‌های زیست‌محیطی است که توسط هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون در حال انجام است که با به ثمر رسیدن این پروژه بخش زیادی از گازهای همراه نفت در سطح استان جمع آوری و در منطقه ویژه اقتصادی فرآوری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه گازهای فراز خطرناک و بیماری‌زا  اشاره کرد و گفت:  این پروژه با هزینه ۱.۴ میلیون یورو در حال اجراست که با تکمیل آن حجم زیادی از آلودگی ها توسط پتروشیمی مارون جمع‌آوری خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست لاهیجان‌زاده در بخش پایانی سخنان خود به استقرار صنایع در حاشیه خورموسی اشاره کرد و گفت: در زمینه استقرار همراهی خوبی بین اداره کل بنادر دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و محیط زیست وجود دارد که آسیبی به این اکوسیستم طبیعی وارد نشود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/15652