کد مطلب:1556
تاریخ انتشار:3 بهمن 1393 ساعت 19:56
چاپ چاپ

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

احداث جاده در جنگل ابر منتفی شد

جاده جنگل ابر از نظر حدود جغرافیایی در داخل منطقه حفاظت شده ابر قرار گرفته است.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مصوبه شورای عالی محیط زیست در خصوص جنگل ابر گفت: با تبدیل جنگل ابر به منطقه حفاظت شده، احداث جاده در داخل آن منتفی شد.
مهندس مرتضی فرید در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، افزود: شورای عالی محیط زیست در آخرین جلسه خود با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست برای تبدیل 8 هزار و 265 هکتار از جنگل ابر به منطقه حفاظت شده موافقت کرد.
وی با اشاره به این که جنگل ابر در شمال شهرستان شاهرود و جنوب شهرستان علی­ آباد گرگان واقع است افزود: پوشش گیاهی این منطقه بسیار غنی و مملو از درختان جنگلی شامل ممرز، بلوط، اوری، بلند مازو، سرخدار، سفید کرکو، کرکو، شیردار، بارانک، پلت، ملج، توسکای ییلاقی، داغداغان، آزاد و ... است. همچنین حیات وحش شاخص منطقه نیز شامل خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، شوکا، کفتار، روباه معمولی، مرال و ... است.
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که جاده جنگل ابر از نظر حدود جغرافیایی در داخل منطقه حفاظت شده ابر قرار گرفته است تصریح کرد: با ارتقای سطح حفاظتی جنگل ابر عملا موضوع احداث جاده در آن منتفی شد و انجام هرگونه عملیات عمرانی در این جنگل بدون تایید گزارش ارزیابی زیست محیطی ممنوع است.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/1556