کد مطلب:1519
تاریخ انتشار:26 دی 1393 ساعت 18:16
چاپ چاپ

سال 93 هیچ زمین خواری در مناطق چهارگانه اتفاق نیفتاده است

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال 93 هیچ زمین خواری در مناطق چهارگانه محیط زیست اتفاق نیفتاده است.
معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه افزایش میزان زمین خواری در سال جاری مربوط به دیگر حوزه های منابع طبیعی است، گفت: در مناطق چهارگانه محیط زیست در سال ۹۳ زمین خواری اتفاق نیفتاده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، احمد علی کیخا افزود: در حقیقت در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در سال ۹۳ نه زمین خواری و نه هیچ گونه دخل و تصرف دیگری اتفاق نیفتاده است.

به گفته وی، در این سال همچنین بخشنامه ای به تمام مدیران استانی ابلاغ شد تا به هر دلیلی که در گذشته دخل و تصرف غیر قانونی در مناطق چهارگانه محیط زیست رخ داده شناسایی و با آن برخورد شود.

کیخا اظهار داشت: خوشبختانه در این سال در بخشهای زیست محیطی مختلف کشور به ویژه در استان تهران بسیاری از تجاوزها به عرصه های زیست محیطی خلع ید شد و برای تعدادی از آنها نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

معاون سازمان محیط زیست تصریح کرد: در استان تهران موارد کلانی از زمین خواری در مناطق چهارگانه محیط زیست خلع ید و ساخت و سازهای انجام شده در این مناطق قلع و قمع شد.

به گفته کیخا، هرگونه گزارش جدیدی که بعد از این زمین خواری در اراضی چهارگانه محیط زیست به سازمان ابلاغ شود به صورت جدی پیگیری و برای خلع ید متجاوزان به سرعت اقدام می شود.

منبع:  مهر

http://www.mohitzist.ir/fa/content/1519