کد مطلب:1501
تاریخ انتشار:21 دی 1393 ساعت 14:49
چاپ چاپ

اختصاص 2میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کنترل آب‌های سطحی

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر به 10 استان کشور در حد پیشنهاد است، گفت: این موضوع صرفه اقتصادی ندارد.
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر به 10 استان کشور در حد پیشنهاد است، گفت: این موضوع صرفه اقتصادی ندارد هر چند که در دولت گذشته نیز مطرح شد اما در حد حرف و شعار باقی ماند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، موسی الرضا ثروتی درباره پیشنهاد مطرح شده برای انتقال آب دریای خزر به 10 استانی که در بحران شدید کم آبی قرار دارند، اظهار داشت: این مساله در حد پیشنهاد است. از طرفی با توجه به شرایط کنونی بودجه ای، اعتبارات کافی برای طرح انتقال آب دریای خزر وجود ندارد.
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته مبلغ دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با موافقت رهبری که برابر 7 هزار میلیارد تومان است، برای کنترل آب های سطحی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به ضرورت کنترل آب های سطحی افزود: متأسفانه باران هایی که در کشور داریم و آب های سطحی که وجود دارد را نمی توانیم کنترل کنیم. بنابراین باید کنترل آب های سطحی را داشته باشیم و الگوی کشاورزی نیز باید تغییر کند.

ثروتی با بیان اینکه هزار و 300 میلیارد تومان در بودجه برای آبیاری قطره ای دیده شده است، گفت: بعضی از فعالیت های کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد که در این راستا باید کشت گلخانه ای را رونق بدهیم و اگر بتوانیم آب های سطحی را کنترل کنیم با بحران روبرو نمی شویم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر برای مصرف کشاورزی نمی صرفد، گفت: انتقال آب چندین بار در دولت های قبل مطرح شد اما در حد حرف و شعار باقی ماند و عملیاتی نشد.

منبع:  پانا

http://www.mohitzist.ir/fa/content/1501