کد مطلب:14587
تاریخ انتشار:22 دی 1399 ساعت 13:51
چاپ چاپ

صدور اسناد تک برگ برای تمام عرصه‌های ملی و دولتی تهران تا پایان سال ۱۴۰۰

عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز از طرح‌های محوری سال جاری است که در سطح استان تهران و در شهرستان پاکدشت نیز به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: درصدد هستیم تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی عرصه‌های ملی و دولتی استان تهران زیر پوشش طرح کاداستر قرار گیرد و برای کل این اراضی اسناد تک برگ صادر شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علینقی حیدریان در بازدید از مرکز تحقیقات آبخوان‌داری شهید هادی احمدی و برخی پلاک‌های ثبتی در شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است، اظهار کرد: شهرستان پاکدشت دارای حدود ۳۲ هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون طرح کاداستر در حدود ۶۰۰۰ هکتار از این اراضی اجرایی شده است و اقدامات لازم برای صدور اسناد تک برگ برای ۸۰۰۰ هکتار دیگر این اراضی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز از طرح‌های محوری سال جاری است که در سطح استان تهران و در شهرستان پاکدشت نیز به مرحله اجرا در می‌آید.

حیدریان تصریح کرد: باتوجه به حوزه‌های آبخیز بحرانی شهرستان پاکدشت ازنظر سیل‌خیزی و فرسایش خاک، برای سال جاری اعتباری حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی به اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص داده شده است که این اقدامات در حوزه‌های آبخیز نیک، مارچشمه و توچال اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تاکید کرد: از آنجایی که تداوم پروژه‌های آبخیزداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است، نیاز است تا فرمانداران استان تهران نسبت به اجرای اینگونه طرح‌ها حمایت‌های اعتباری و اجرایی داشته باشند.

در ادامه این بازدید مهدی یوسفی جمارانی - سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت -  گفت: شهرستان پاکدشت سابقه سیل‌خیزی را در کارنامه خود دارد. از این رو پروژه‌های آبخیزداری که در حوضه‌های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا در آمده سبب کنترل سیلاب و کاهش خسارت‌های احتمالی و ایجاد امنیت برای مناطق پایین‌دست حوضه‌های آبخیز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت اظهار کرد: باتوجه به انجام عملیات آبخیزداری در کنترل سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، فرمانداری این شهرستان از هیچگونه همکاری و کمک درخصوص این گونه اقدامات دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14587