کد مطلب:14577
تاریخ انتشار:20 دی 1399 ساعت 15:40
چاپ چاپ

صدور ۳۱۸ اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های صنعتی و خدماتی

۳۱۸ اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های صنعتی و خدماتی خراسان جنوبی در سال جری صادر شد.

۳۱۸ اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های صنعتی و خدماتی خراسان جنوبی در سال جری صادر شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، مدیرکل حفاطت محیط زیست استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱۷صدور ۳۱۸ اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های صنعتی و خدماتی مورد پایش واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی استان در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب و هوا توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است
 

اکبری با اشار ه به اینکه واحد‌ها بر اساس بازدید و پایش کارشناسی و نمونه برداری و سنجش آلاینده‌های خروجی مورد ارزیابی می‌گیرند، افزود: متأسفانه از بازدید و پایش‌های مذکور ۳۱۸ مورد منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی شده است.

 
مدیرکل حفاطت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: اخطاریه که محیط زیست به واحد‌های صنعتی می‌دهد، به علت رعایت نکردن استاندارد‌های محیط زیست، آلودگی هوا و پسماند است و واحد‌های صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند.

 
وی با اشاره به اینکه قانونگذار تکلیف کرده واحد صنعتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، گفت: واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری بوده و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شده و نتایج آن به حفاظت محیط زیست اعلام شود.

 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از صدرو اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل، مدت زمانی را برای رفع آلودگی مشخص می‌کنیم و اگر در مقطع زمانی مشخص شده آلودگی برطرف نشد برابر دستور العمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته وملزم به پرداخت یک در صد فروش به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی هستند.
 

وی با بیان اینکه درباره اخطار صادره به واحد‌ها در صورتی که مشکل رفع نشود منجر به تشکیل پرونده در دادگاه و پیگیری حقوقی موضوع خواهد شد، افزود: غالبا واحد‌های صنعتی به اخطار‌ها توجه کرده و رفع آلودگی می‌کنند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14577