کد مطلب:14570
تاریخ انتشار:20 دی 1399 ساعت 10:41
چاپ چاپ

تداوم آلودگی هوای پایتخت برای چهارمین روز پیاپی

طی روز با حاکمیت جو پایدار و آرام، شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ دی ماه) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و تداوم این شرایط تا فردا دور از انتظار نیست.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۲۰ دی ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از انباشت آلاینده‌ها و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

طی روز با حاکمیت جو پایدار و آرام، شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

با افزایش ترافیک شامگاهی در اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود و در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

صبح فردا (۲۱ دی ماه) با استمرار پایداری و سکون جوی همراه با افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود در بیشتر مناطق افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق باعث برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس شود.

 این شرایط طی روز نیز ادامه خواهد داشت بنابراین در اواخر وقت فردا (۲۱ دی ماه) با عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۴۹ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۴۹ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14570