کد مطلب:14553
تاریخ انتشار:17 دی 1399 ساعت 13:28
چاپ چاپ

تصمیم‌های زیست محیطی در سال ۲۰۲۱

بیش از یک‌سوم افراد تمایل به خرید کمتر «وسایل غیرضروری» دارند و حتی جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله موافقت کردند که زمستان امسال راحتی و گرما را بیش از مد انتخاب می‌کنند.

موسسه خیریه محیط زیستی هاباب (Hubbub) با بررسی ۳۰۰۰ بزرگسال دریافت که از هر ۶ نفر یک نفر قول داده است که امسال به‌صورت پایدارتری زندگی کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، تحقیقات جدید انجام‌شده در انگلستان نشان می‌دهد که افراد بیشتر و بیشتری تصمیماتی در سال نو میلادی می‌گیرند تا تاثیر خود را بر روی کره زمین در سال ۲۰۲۱ کاهش دهند.

با تحلیل پاسخ‌های داده‌شده در نظرسنجی، بازیافت در بالای فهرست قرار گرفته است و بیش از نیمی از افراد ادعا کردند که می‌خواهند در این زمینه بهتر شوند. سپس برنامه‌هایی برای خوردن گوشت کمتر (۴۹ درصد)، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی بیشتر (۳۸ درصد) و اتلاف مواد غذایی کمتر (۳۶ درصد) مشاهده می‌شود.

مدیرعامل هاباب، تریوین رستوریک می‌گوید: «به‌راستی دلگرم‌کننده است. انواع تغییراتی که مردم به‌عنوان بخشی از تصمیم‌های سال جدید خود پذیرفته‌اند در راستای گزارش اخیر کمیته تغییر اقلیم است و مسیری که انگلیس باید برای رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ طی کند را مفصل شرح می‌دهد.»

این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که انگلستان در حال تغییر نگرش نسبت به خرید لباس به‌ویژه با شروع فروش در ژانویه است. بیش از یک‌سوم افراد تمایل به خرید کمتر «وسایل غیرضروری» دارند و حتی جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله موافقت کردند که زمستان امسال راحتی و گرما را بیش از مد انتخاب می‌کنند.

شرکت بینش داده مکنزی (McKinsey)  در طراحی جدید صنعت مد در سال ۲۰۲۱ مورد مشابه را پیشنهاد می‌کند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که مصرف‌کنندگان (و به‌طور فزاینده‌ای، سرمایه‌گذاران) به شرکت‌هایی که با کارگران و محیط‌زیست خود با احترام برخورد می‌کنند، پاداش می‌دهند، به‌اضافه این‌که روابط عمیق‌تری به وجود می‌آیند که مزایایی در مهارت و پاسخگویی به همراه خواهند داشت.

رستوریک می‌گوید: «پیام مردم به مشاغل رسا و واضح است؛ تولید محصولاتی را که مردم به‌راستی به آن نیازی ندارند، متوقف کنید و شروع به ساخت محصولی کنید که به‌گونه‌ای بادوام طراحی‌شده باشد.»

چگونه می‌توان مصوبه‌های سبز سال نو میلادی را رعایت کرد؟

 اجرای یک‌روال تمیزکاری سبزتر تا حرکت به سمت یک رژیم غذایی با هیچ ضایعاتی دشوار است، اما هاباب در سال ۲۰۲۱ راهنمایی برای خانوارها ارائه کرده است تا به انگلیس در رسیدن به هدف خود یعنی صفر خالص کمک کند. این راهنمایی‌ها به چهار بخش مختلف تقسیم می‌شوند: غذا، خانه، مسافرت و جامعه.

غذا

• مصرف گوشت قرمز را ۳۰ درصد کاهش دهید.

• مصرف لبنیات را ۲۰ درصد کاهش دهید.

• از طریق انتخاب‌های خرید، از کشاورزی کم‌کربن پشتیبانی کنید.

خانه

• میزان زباله ریخته شده در سطل آشغال را ۴۰ درصد کاهش دهید.

• متعهد به بازیافت کلیه پسماندهای الکترونیکی شوید.

• مصرف انرژی خود را ۵ درصد کاهش دهید.

•  تعرفه انرژی تجدیدپذیر را تغییر دهید.

•  به دنبال روش‌های برقی در سیستم گرمایشی خانه باشید، به‌عنوان‌مثال، نصب پمپ حرارت.

• متعهد شوید که زغال‌سنگ نارس (تورب) *  نخرید.

مسافرت

• مسافت‌های پیموده شده را تا ۱۰ درصد کاهش دهید.

• متعهد شوید که خودرو خود را با یک وسیله نقلیه الکتریکی جدید جایگزین کنید.

جامعه

• کمک مالی خیرخواهانه انجام دهید یا برای احیاء زمین‌های توربی و حمایت از کاشت زمین‌های جنگلی درهم‌ریخته انگلستان، داوطلب شوید.

* تورب به توده متراکم قهوه‌ای تا سیاه‌رنگ خزه‌ها و گیاهان که به‌طور ناقص تجزیه‌شده‌اند، گفته می‌شود و به طور معمول درزمین بسیار مرطوب و در مناطق معتدل و سردسیر جهان به وجود می‌آید و به‌عنوان سوخت به کار می‌رود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14553