کد مطلب:14552
تاریخ انتشار:17 دی 1399 ساعت 12:12
چاپ چاپ

استاندار گلستان: از هر طریق ممکن باید جلوی خشکی خلیج گرگان را گرفت

خشک شدن خلیج گرگان تأثیر منفی محیط زیستی در شهرهای اطراف و حتی در کل استان خواهد داشت و باید از هر طریق ممکن مانع از ادامه روند خشکی خلیج شویم.

استاندار گلستان گفت: خشک شدن خلیج گرگان تأثیر منفی محیط زیستی در شهرهای اطراف و حتی در کل استان خواهد داشت و باید از هر طریق ممکن مانع از ادامه روند خشکی خلیج شویم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، هادی حق‌شناس امروز در دیدار با رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی کشور، اظهار کرد: باید از طریق لایروبی کانال‌های خزینی و چاپاقلی و یا از طریق سرزمین اصلی آب را به خلیج گرگان برسانیم تا از ادامه روند خشکی آن جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت ظرفیت‌های زیست محیطی در زندگی مردم استان، افزود: احیای خلیج گرگان و بهبود پوشش گیاهی آن مانع از بروز مخاطرات زیست محیطی در آینده می‌شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد زمین عرصه خشک شده خلیج زمینه احیای خود را دارد و همچنین باید با ایجاد پوشش گیاهی مناسب از آسیب‌پذیری خاک ممانعت شود.

به گزارش استانداری گلستان، بهروز ابطحی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی کشور نیز در این دیدار به بیان اقدامات و تحقیقات صورت گرفته در عرصه دریای خزر پرداخت و گفت: این مرکز تحقیقاتی همکاری لازم را در عرصه خلیج گرگان با استان گلستان خواهد داشت.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14552