کد مطلب:14541
تاریخ انتشار:15 دی 1399 ساعت 11:10
چاپ چاپ

به‌جای حل مساله آلودگی هوا با انبوهی از مصوبات متروک مواجه هستیم

مساله آلودگی هوا به‌عنوان یک مساله شاخص محیط زیستی هر چند موضوعی غامض ولی غیرقابل حل نیست.

مدیرکل اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران عنوان کرد: گریز از واقعیات موجود در تدوین برنامه‌های عمل و کل‌گرایی یا تقلیل‌گرایی مساله موجب شده طی چند دهه به‌جای حل مساله آلودگی هوا با انبوهی از مصوبات مواجه هستیم که متروک یا زمین‌گیر شده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شینا انصاری در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار یک رشته توییت درباره آلودگی هوا آورده است: صورت مساله مشخص ‫آلودگی هوا راهکارهای معین دارد که ‌باید در ظرف زمانی منطقی در محورهای مختلف چون توسعه حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت سوخت، ارتقای استاندارد خودروها، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، کنترل آلودگی صنایع در طول ایام سال با اولویت در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.

انصاری ادامه داد: مساله آلودگی هوا به‌عنوان یک مساله شاخص محیط زیستی هر چند موضوعی غامض ولی غیرقابل حل نیست. گریز از واقعیات موجود در تدوین برنامه‌های عمل و کل‌گرایی یا تقلیل‌گرایی مساله موجب شده طی چند دهه به‌جای حل مساله آلودگی هوا با انبوهی از مصوبات مواجه هستیم که متروک یا زمین‌گیر شده‌اند.

وی افزود: کوچک انگاشتن این مساله و توجهات موقت و مقطعی به آن صرفا درشرایط هشدار و اضطرار با راهکارهایی عاجل وضربتی مانند توقف فعالیت‌ها، محدودیت در تردد خودروها و حتی تعطیلی شهر نخواهد توانست محملی اثرگذار برای مدیریت آلودگی هوا فراهم کند.

انصاری در پایان نوشت: ابعاد مساله آلودگی هوا به جهت فرابخشی بودن آن، حرکت متناسب دستگاه‌ها در چارچوب برنامه و بهایی که ضرورت دارد توسط همه بخش‌های اجرایی و نظارتی برای حل این مساله پرداخته شود، موجب گریز از حل اساس مساله و احاله آن به زمان (مدیریت باد و باران) شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14541