کد مطلب:14530
تاریخ انتشار:13 دی 1399 ساعت 11:23
چاپ چاپ

اجرای عملیات احیای ۶۰۰ هکتار از مراتع

در سال جاری عملیات احیای اکوسیستم های مرتعی در سطح ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی استان تهران به مرحله اجرا در می‌آید.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: در سال جاری عملیات احیای اکوسیستم های مرتعی در سطح ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی استان تهران به مرحله اجرا در می‌آید.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سید نقی عزیزی  در کارگاه آموزشی «احیای اکوسیستم‌های مرتعی» که به‌صورت مجازی برگزار شد، افزود: اقدامات «احیای اکوسیستم های مرتعی» در راستای اجرای طرح ۹ در ۹۹ و اقدامات جهشی انجام و شامل پروژه‌های بذرکاری، بذر پاشی، کپه‌کاری، مدیریت چرا، ذخیره نزولات، پایش مراتع و... می‌شود و با هدف حفظ و بهبود اکوسیستم‌های مرتعی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همزمان با اجرای پروژه‌های مربوط به احیای اکوسیستم‌های مرتعی، احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی و صنعتی (محصولات فرعی مرتعی) در سطح ۸۰۰ هکتار از مراتع استان تهران نیز پیش‌بینی شده است، اظهارکرذ اقدامات توسعه این گیاهان در مناطقی که خاستگاه رویشی آن‌ها باشد، اجرائی می‌شود و این اقدامات با مشارکت بهره‌برداران عرفی مراتع و در راستای احیای رویشگاه های مرتعی انجام خواهد شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به اهمیت اقدامات احیای مراتع اشاره کرد و گفت: مراتع یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی محسوب می‌شود که بهره‌برداری صحیح همراه با عملیات اصلاح و احیای آن‌ها می تواند نقش اساسی در جهت حفظ آب، خاک و تأمین نیازمندی‌های کشور در زمینه فرآورده های پروتئینی، داروئی و صنعتی، کاهش روان آب ها و کنترل سیل و رسوب داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این کارگاه آموزشی که به صورت مجازی برگزار شد، کارشناسان امور مراتع استان تهران حضور داشتند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14530